iPhone 4s Vs Motorola Moto G 3rd Gen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

iPhone 4s Vs Motorola Moto G 3rd Gen.

Hej,

Ska köpa ny telefon och kan tänka mig att lägga max 2500 kr. Mitt största krav är att kameran är så bra som möjligt!

Så, vilken telefon tar bäst bilder? iPhone 4s (8 MP) eller en Motorola Moto G 3rd gen (13 MP)? Jag har förstått att man inte ska stirra sig blind på antalet megapixlar, komponenterna i kameran spelar också stor roll?

Om man bortser från kamera-frågan, vilken av ovan telefoner är... trevligast? Jag spelar inga spel alls, lyssnar mest på musik (Spotify) och kanske surfar lite ibland.

Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Med tanke på hur gammal iPhone 4s är så skulle jag definitivt valt Moto G, den är betydligt modernare hårdvarumässigt.

Sen är frågan om du föredrar iOS eller Android?

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Beffe:

Hej,

Ska köpa ny telefon och kan tänka mig att lägga max 2500 kr. Mitt största krav är att kameran är så bra som möjligt!

Så, vilken telefon tar bäst bilder? iPhone 4s (8 MP) eller en Motorola Moto G 3rd gen (13 MP)? Jag har förstått att man inte ska stirra sig blind på antalet megapixlar, komponenterna i kameran spelar också stor roll?

Om man bortser från kamera-frågan, vilken av ovan telefoner är... trevligast? Jag spelar inga spel alls, lyssnar mest på musik (Spotify) och kanske surfar lite ibland.

Tacksam för svar!

Motorola Moto-G vinner på samtliga punkter.
Kameran i I-4 är inte skam, men den har sin överman i Motorolan.
/Lifooz

Frer8833:
Jag läste nyss att det behövs hdmi 2.1 eller DP 1.4 för att överföra 4k 120hz till TV-n från datorn. Då behövs också Nvidias senaste starkaste GPU RTX 6000 som har DP 1.4 och nån nyaste starkaste, tror jag, dator-CPU. Har TV-toppmodellerna som du nämnde hdmi 2.1 eller dp 1.4? Annars får jag glömma på ett tag att spela på 4k 120hz. Swedx har paneler på 4k 120hz (visste du inte detta?) men de har bara hdmi 2.0, så jag skrev till dem att uppdatera display-kontakten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Musik så skulle jag nog valt iPhonen beroende på minnet den har. Tycker alla iPhones har sånt suveränt output-ljud

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jun 2013

Moto G 3 är utan tvekan den bättre telefonen på alla sätt. Snabbare i vardagligt användande, bättre display, bättre kamera och har plats för micro-sd kort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Beffe:

Hej,

Tacksam för svar!

Köper du Motorolan så köp för guds skulle inte 8gb-varianten utan köp 16gb-varianten som också har mer ram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av creativ:

Köper du Motorolan så köp för guds skulle inte 8gb-varianten utan köp 16gb-varianten som också har mer ram.

Ajdå, det är ju just 8gb jag har siktat in mig på. Är den direkt dålig eller? Märk väl att jag går från en Samsung budget-någonting med några år på nacken.

Tack för alla era svar! Det lutar ju onekligen åt Motorolan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Beffe:

Ajdå, det är ju just 8gb jag har siktat in mig på. Är den direkt dålig eller? Märk väl att jag går från en Samsung budget-någonting med några år på nacken.

Den är dålig som alla andra lurar med 8gb. Det är på tok för lite. Operativsystemet har sitt, sen tillkommer lite appar och vips så kan du inte ens ta en bild för det är fullt. Även om den nu har minneskort så är 8gb för lite utrymme.

Gick du inte från en iphone 4s?
Iaf så är motorola rätt ok som kör i princip stock android. Det bästa är ju såklart en nexustelefon men där har du nuvarande nexus 5 som inte säljs längre och inte har så värst bra batteritid(ungefär som iphone 5)
Sen har du nexus 6 som nog är för stor för de flesta. Sen ska det ju komma 2 stycken nexuslurar den 29:e men de lär väl kosta över 2500:-.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Beffe:

Det mesta kommer nog vara bättre än din Samsunglur, men jag hade personligen kört på Motorolan! Den är vattentät (IP67), har minneskortplats, om du känner att du behöver det, LTE och den större skärmen på 5"!
2GB ram är helt klart att föredra för ett Androidsystem så det blir 16GB modellen i så fall.

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

Tack för alla era svar!

Det får bli 2GB-versionen men var hittar man en sådan?

Mailade NetonNet och frågade om de kommer ta hem 2GB men fick bara till svar att jag -"får hålla utkik på hemsidan".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Beffe:

Tack för alla era svar!

Det får bli 2GB-versionen men var hittar man en sådan?

Mailade NetonNet och frågade om de kommer ta hem 2GB men fick bara till svar att jag -"får hålla utkik på hemsidan".

Proshop har den på deras sida, dock som beställningsvara. Amazon.co.uk säljer den för 169.90 GPB, verkar dock vara dåligt tillgång generellt på den tyvärr..

HemmaBio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
UnRaid 6 Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 8GB RAM, 12TB HDD + 120GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 128GB], Xiaomi Redmi Note 3 Pro, Teclast x98 3G 64GB