Kaffebryggare - Sprucken kanna , garanti?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2015

Kaffebryggare - Sprucken kanna , garanti?

Köpte en kaffebryggare för ett par v sedan... imorse när tjejen fyllde upp vatten i kannan sprack glaset vid handtaget.. täcks sådant av garanti? de kan ju hävda att vi tappat den , dock va inte så fallet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Var är den köpt? Testa att gå tillbaka med den, du får bergis en ny.

$ /dev/null

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2015

@qworx:

elgiganten... hittade inte mycke info på nätet om just spräckt kanna o garantier... så tänkte det kanske hade hänt någon annan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Åberopa inte garanti utan reklamera den, de första 6 månaderna är det upp till butiken att bevisa att ni tagit sönder den. Lätt eller hur?
@captur605

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Varm kanna efter a kokat kaffe och sedan sköljde ur med kallt vatten ur kranen?

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2015

@Fluf:

stått över natten kallt.. sen imorse spolade hon ur den för de låg lite kaffa kvar i den..då hände det.. ingen diskborste eller annat va involverade

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Då är det inom 6månader och ligger på butiken att bevisa att det var handhavandefel, dvs ni är oskyldiga tills motsatsen har bevisats, ni behöver inte bevisa något bara säga som det är.

Det borde kunna gå på garanti, snacka med dem, var trevlig och säg som det är bara

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2015

Fick en sprillans ny.. var inget problem alls..