Vilket kontantkort ger mest surf för pengarna ???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Nov 2013

Vilket kontantkort ger mest surf för pengarna ???

Ja rubriken säger väl allt!

Acer Nitro N50-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Varför inte abonnemang? Slipper du köpa kontantkort hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Klarar du dig med enbart surf eller vill du ha samtal/sms också?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av xlr8:

Klarar du dig med enbart surf eller vill du ha samtal/sms också?

Bara surf, det är till bilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Acer Nitro N50-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Telia ger 2 gb för 600kr om året

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av gundeboy:

Telia ger 2 gb för 600kr om året

Blir det 2 GB i månaden eller om året?

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2002

Om du har något mobilt abonnemang hos tele2 så kan man få ett extra "on demand" mobildata simkort.

Det som är bra med det är att data man laddar på ligger kvar på kortet som alltså bara behöver laddas på när data tagit slut eller om man vill vara utan avbrott kan man fylla på reden innan det är tomt.

Har ett sådant till en portabel 4G router som jag tar med mig ibland och också har som reserv hemma och det funkar bra.
Har också använt den till webbradio i bilen.

http://www.tele2.se/upptack/produkter/data-on-demand/

http://www.tele2.se/support/mobilt-bredband/anvandande/data-o...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Nov 2013

@Airborne:

LÄT JU SOM EN BRA IDE´JAG HAR FAKTISKT TELE2. Kan man ha ett tvillingkort om man har ett abonnemang med obegränsad datamängd med ?

Har idag ett abonnemang där det bara ingår 1gb surf i månaden.

Acer Nitro N50-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2002

Ja det är ju inte ett tvillingkort där man delar data från sitt vanliga abb utan ett helt fristående kort som laddas på med en datapott som ett kontantkort ungefär.

Skillnaden är att datapotten man laddat på inte försvinner vid månadsskiftet utan ligger kvar tills man använt upp den.(möjligen krävs det att man laddar på det en gång om året, kommer inte ihåg om det är så)

Den andra skillnaden är att det krävs att man har någon form av mobilabonnemang hos Tele2 för att få ha det.

Om du har det är det ett bra alternativ och minsta man kan ladda är 1Gb även om 10Gb ger mest data för pengarna.
Sedan är ändå datapriset ganska högt med 299kr/10Gb men just för tillfälliga grejer eller webbradio som inte tar så mycket data är det jättebra.

Priset är väl satt för att de inte helt ska gå back på sällananvändarna, är ändå jämförbart med vad ett kontantkort som laddas varje månad brukar kosta.