I påvente av Eizo sin nye 27" Foris FS2735 144Hz Freesync skjerm

Permalänk
Avstängd

I påvente av Eizo sin nye 27" Foris FS2735 144Hz Freesync skjerm

Dette er altså en 2556 x 1440 px stor 27" skjerm som visstnok skal bli lansert i vinter i år.

Har ikke funnet noen test for denne skjermen ennå, men håper at dette dukker opp snart.

Tenkte å lage en tråd i tilfelle andre også ventet på denne.

Har jo lyst på en 2556 x 1440 px skjerm som en oppgradering til min gamle Eizo 1920 x1200 px skjerm, men er veldig redd for å bare gå og kjøpe en dataskjerm sånn uten videre, for jeg vil helst unngå å ende opp med selv en eneste ikkefungerende pixel etter kjøp.

Det er visst en del type pixel feil som Eizo ikke har noen garanti for og jeg skulle likt å få vite hvorfor man ikke har en garanti for dette, men ifølge Eizo's pixel garanti, så kan man få utbedret feil hvis det er en lyssterk pixel på skjermen, noe som for meg gjør det mer trygt å gå til anskaffelse av en slik stor skjerm.

"Zero bright (fully-lit) sub-pixels Six months from purchase date for purchases made on September 1, 2015 or later."
http://www.eizoglobal.com/support/warranty/
http://www.eizoglobal.com/support/warranty/#bright_pixel_poli...

Ideelt så ønsket jeg meg en 25" 2556 x 1440 px skjerm ala Asus PB258Q, men hvis ikke jeg kan forvente en feilfri skjem, da har jeg ikke lyst til å kanskje ende opp med å betale tusenvis av kroner for en skjerm med en eller kanskje flere feilfungerende pixler.

Eneste jeg ikke liker med denne skjermen er selve foten på denne Foris modellen, ser litt teit ut synes jeg.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för konsumentskydd i Norge? I Sverige (distansavtalslagen) kan man beställa en vara på nätet och inom 14 dagar lämna tillbaka varan oavsett anledning. På detta sätt kan man undersöka om en produkt uppfyller förväntningarna.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Avstängd

Åja, dette var jeg ikke klar over, takk for at du nevnte dette.

Ja dette finnes i norge også (sjekket nå nettopp). Husker nå at jeg har sett dokumentasjon for slikt ved varekjøp over internett.

Eneste ulempen, jeg leser, er at man kan i verste fall ende opp med å måtte klage til Forbrukertvistutvalget slik at namsmannen kan kreve inn pengene, hvis selger nekter å gi pengene tilbake.

Utgifter til frakt tilbake er også en ulempe. Kan ikke tenke meg at selger betaler for dette, men jeg er usikker.

Det frister med den på 25" som jeg nevnte, men den fra Asus er på 60Hz og har ikke freesync.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Decoman:

Åja, dette var jeg ikke klar over, takk for at du nevnte dette.

Ja dette finnes i norge også (sjekket nå nettopp). Husker nå at jeg har sett dokumentasjon for slikt ved varekjøp over internett.

Eneste ulempen, jeg leser, er at man kan i verste fall ende opp med å måtte klage til Forbrukertvistutvalget slik at namsmannen kan kreve inn pengene, hvis selger nekter å gi pengene tilbake.

Utgifter til frakt tilbake er også en ulempe. Kan ikke tenke meg at selger betaler for dette, men jeg er usikker.

Det frister med den på 25" som jeg nevnte, men den fra Asus er på 60Hz og har ikke freesync.

Komplett.no har 45 dagaras öppet köp och FRI retur samt har normalt ett bra utbud på Eizo skärmar
https://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=45dage...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ser fram emot denna skärm. Någon som har uppgifter om pris och freesync-intervall?

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Lite sugen på denna men rätt dyr.

Får vänta på reviews för att se om den levererar.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Finns test på den nu.

Verkar rätt bra. Synd med bug i AMD drivare som gör att det inte funkar som det ska i alla lägen. Det kan ta tid innan det blir fixat även om det finns workaround så kan det vara störande.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/eizo_foris_fs2735.htm

Visa signatur

Kriff Kriff