Permalänk
Medlem

Startede wow igen

Hej

Började spela WoW igen igår, har inte hunnit göra så mycke mera än fixa runt i garrisonen och lite på AH men tänkte vad har man missat nu sen januari, slutade spela då så tänkte om det finns några snälla själar här som vill hjälpa en komma ikapp lite, har läst en del på mmo och så men mest nyfiken på hur PvP sidan är nu för tiden

Permalänk
Medlem

Ska du pvp:a så är det bara att börja köra battlegrounds och ashran (world pvpzonen) för att får honor pvp gear. Sen kan du börja köra arena eller rated battlegrounds.

Ska du pve:a så fixa garrison lvl 3. Då får du ett quest i din huvudbyggnad som leder till att du får en shipyard. När du får den får du ett quest som tar dig till Tanaan jungle där man kan göra daily quests, döda rare mobs etc. Rare mobsen kan droppa hyffsad gear och daily questen ger en valuta som man kan köpa mer gear för. Du behöver minst 675 item level för att kunna göra den senaste raiden på normal svårighetsgrad men många grupper kräver högre. Looking for raid ger hyffsad gear också men jag skulle hoppa över de första då Tanaan jungle gear bättre items.

Det är också bra att börja med legendary questet. Man får en ring som uppgraderas allt eftersom man kommer vidare i questlinen. De två första stegen kan man få rätt snabbt, inom några timmar speltid. Då har ringen 680 item level.

Att gå med i en guild är rekommenderat. Ärligt talat är wow rätt trist nu för tiden om man inte har folk att spela med. De flesta av mina vänner har slutat så jag spelar bara med folk jag lärt känna via guilden jag är med i. Skulle jag spela själv hade jag slutat för månader sen.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

@Blupparen: mm kollade nyss och såg honor gear är 670 nu, sist jag körde var det 600 och 620 så kommer köra massa battlegrounds igen,

Ska börja de dära tanari dailys snart får båtarna, och jag ligger lite efter i gear märker jag^^

har börjat på ringen och tror jag har del 2 av den, inte säker än, och jag tog och joinade ett guild nyss men de är bara 3 personer i det:D känner några som kör men dom kör inte ofta så får se hur de går nu, vill du köra lite så kan du adda mig på battle.tag : Bokstav#2970