Tips på ett billigt och bra gamingtangentbord?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Tips på ett billigt och bra gamingtangentbord?

Hej det är dags för mig att skaffa ett nytt tangentbord då det gamla blivit utslitet. Behöver lite tips på ett bra och billigt gamingtangentbord. Var ett tag sedan jag kollade tangentbord och kan inte så mycket om detta längre. Varför vill jag ha ett billigt gamingtangentbord? Jo för att jag inte spelar så mycket men dom få stunder jag gör det vill man ha ett. Kraven är väl inte så många men det ska ha belysning, gärna ha usb och 3,5 mm uttag och får max kosta 600 kr. Hade jag spelat mycket som man gjorde förr hade jag kanske köpt ett gamingtangentbord för 1000 kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av SvenskGaming:

Hej det är dags för mig att skaffa ett nytt tangentbord då det gamla blivit utslitet. Behöver lite tips på ett bra och billigt gamingtangentbord. Var ett tag sedan jag kollade tangentbord och kan inte så mycket om detta längre. Varför vill jag ha ett billigt gamingtangentbord? Jo för att jag inte spelar så mycket men dom få stunder jag gör det vill man ha ett. Kraven är väl inte så många men det ska ha belysning, gärna ha usb och 3,5 mm uttag och får max kosta 600 kr. Hade jag spelat mycket som man gjorde förr hade jag kanske köpt ett gamingtangentbord för 1000 kr.

Inga usb portar och inget ljuduttag. Men cm storm bundlen har jag mycket god erfarenhet utav.

Skickades från m.sweclockers.com

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Vill du ha ett icke-mekaniskt tangentbord av helt ok kvalitet så ligger Steelseries Apex RAW inom din budget. Kör själv med RGB modellen och är helt nöjd med ett tyst och smidigt tangentbord som håller mig tills jag har råd att skaffa ett Corsair Strafe RGB med MX Silent och eventuellt o-ringar på det

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Jag skulle definitivt spara en hundring till och köpa ett mekaniskt tangentbord direkt. FUNC KB-460 får du för 699:-.

Func på prisjakt

Moderkort: ASUS Z97-A CPU: Intel i7 4790k @4.7GHz CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600MHz GPU: Asus Strix 1080 SSD: Crucial MX300 750GB, Intel 530 240GB HDD: WD Green 2TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech G900 Ljud: Audioengine A2+ & Wharfedale D10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arlöv
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av SYRE:

Jag skulle definitivt spara en hundring till och köpa ett mekaniskt tangentbord direkt. FUNC KB-460 får du för 699:-.

Func på prisjakt

Det här tangentbordet har jag kört med i lite över ett år nu. I love it! Tror att det är ett av de mest prisvärda man kan få tag på just nu när det gäller mekaniska tangentbord.

Dator: i7-2700k @ 3.8GHz | 8GB RAM | Asus GTX 970 4GB PhysX | Samsung 840 EVO 250GB SSD | 2TB HDD
Lekprylar: TrackIR 5, Saitek X-55 Rhino H.O.T.A.S, Logitech G27, Playseat Evolution Solberg Edition