Hur får jag tag på VPN (lösenord för lagring av uppgifter) Galaxy s4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Hur får jag tag på VPN (lösenord för lagring av uppgifter) Galaxy s4

Hej,
Jag har galaxy s4 mobil och jag försöker komma åt VPN (upprätta och hantera virtuella privata nätverk) men där krävs ett åtta siffrigt lösenord. Jag har försökt med alla lösenord som jag har använt i mitt liv, samt puk-kod. Men det blev fel ändå. Min telefon är låst till tele2 och då kontaktade jag företaget men de sa att de inte kunde hjälpa mig. Är det någon här som kan hjälpa mig?
Man kommer där genom Inställningar > Anslutning > Fler nätverk > VPN

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Du har en VPN-uppkoppling upplagd i telefonen men du vet inte var den går eller vad lösenordet är?
Vad vill du koppla upp dig till? De lär har ditt lösenord, annars får du ju kontakta dem så de återställer det.

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/bild/9823049/
Server: 2x HP ProLiant Microserver Gen8, 16GB/st, ESXi 6.0
NAS: Synology DS413 4st 3TB | QNAP TS-879 Pro 8st 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Nej, du missförstår. Om du ska använda VPN i mobilen så kräver den att du låser telefonen med ett lösenord. Du får alltså inte ha mobilen på noll säkerhet samtidigt som du är kopplad mot ett VPN-nät. Mobilen kan ju såklart inte skilja på om det är en VPN hem till ditt hemnätverk, eller till ett skyddat företagsnät.

Gå in på Inställningar -> Låsskärm (eller under säkerhet, jag har en S5, kanske annat menysystem) -> Skärmlås -> Sätt det till ett lösenord (kanske att PIN med mer än 6 siffror räcker).

Sen kan du aktivera en VPN.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Shudnawz:

Gå in på Inställningar -> Låsskärm (eller under säkerhet, jag har en S5, kanske annat menysystem) -> Skärmlås -> Sätt det till ett lösenord (kanske att PIN med mer än 6 siffror räcker).

Sen kan du aktivera en VPN.

Det är vad jag gjorde. Sedan använde jag samma lösenord till VPN, men det stod fel lösenord

Tack ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av HerrNilsson:

Du har en VPN-uppkoppling upplagd i telefonen men du vet inte var den går eller vad lösenordet är?
Vad vill du koppla upp dig till? De lär har ditt lösenord, annars får du ju kontakta dem så de återställer det.

Ja precis, jag testade med alla möjliga lösenord men det stod hela tiden ''fel lösenord''
Vilka dem? Jag vet inte vem jag ska kontakta