The one and Only "Project Three Leaves" -drömbygge utav eucalyptus

Permalänk
Medlem

Snyggt och samtidigt unikt och annorlunda!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

@eucalyptus: Väldigt intressant! Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

Helt underbart bygge! Kom nu lite på efterhand då jag inte hade sett det innan och det roligaste var alla lite ''nedlåtande'' kommentarer i början av bygget (jag syftar dock inte på de konstruktiva kommentarerna). Men nu ser man ju helt klart o tydligt hur kapabel du är och hur extremt fin den har blivit. Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Tackar så hjärtligt för er vänlighet Roligt att höra

Därför de tar tid Väntar till den dagen jag får mycket tid över så man kan göra det rätt

Skrivet av C4B12:

Härligt projekt! Ska bli roligt att se bilder på slutresultatet.

Säger Wow för mig själv med ibland hehe den blir alltid lite coolare i mörkret då den lyser samt fronten ser ganska maffig ut

Skrivet av DooL3Y:

Yepp Precis vad jag ville uppnå, den är verkligen one of kind. Det har endast utförts ett fåtal moddar (5 inkl. min) på Tristellar chassit.
De andra är väldigt snygga o gör sig bra på skrivbordet, men de har inte riktigt gått all in Dessutom är de andra Tristellarchassina helt sponsrade på varenda krona från Deepcool.

Skrivet av xpanterx:

Snyggt och samtidigt unikt och annorlunda!

Tack så mycket Dinosawrex

Skrivet av Dinosawrex:

@eucalyptus: Väldigt intressant! Snyggt jobbat!

Cirkulerar en del negativitet. Fått en del gliringar utanför forumet, men tror mycket hänger på avundsjuka Svider säkert i ögonen på många när det kommer en pojkspoling på 18 år som gör ett bygge inte många varken ekonomiskt eller händiga nog att kunna utföra...
Däremot är det en HELT annan kultur på de utländska forumen. Har inte fått en enda negativ, eller kritisk kommentar på andra forum, utan människor är mer öppna med sin ordbok för beröm. Vad det hänger på vet jag inte. Men moddningskulturen växer sakta men säkert i Sverige också
Tack!

Skrivet av Loleo:

Helt underbart bygge! Kom nu lite på efterhand då jag inte hade sett det innan och det roligaste var alla lite ''nedlåtande'' kommentarer i början av bygget (jag syftar dock inte på de konstruktiva kommentarerna). Men nu ser man ju helt klart o tydligt hur kapabel du är och hur extremt fin den har blivit. Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Projektet är nu fullständigt klart! WOHO!!!!!!!!!

För att se alla bilder rekommenderar jag Er att ta en titt på mina gallerier
http://www.sweclockers.com/galleri/13823-project-three-leaves...

http://www.sweclockers.com/galleri/13824-project-three-leaves...

http://www.sweclockers.com/galleri/13825-project-three-leaves...

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt! Gav dig en femma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Riktigt grymt! Gav dig en femma

Tack tack, givetvis tackar jag så vänligt för din ödmjukhet!

Permalänk
Medlem

en av de mäktigaste jag har sett. tycker du är alldeles för ödmjuk=), detta är inget man slänger ihop, massa planering och nya tekniker som lackering och knasigt chassi att bygga med.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av accel1:

en av de mäktigaste jag har sett. tycker du är alldeles för ödmjuk=), detta är inget man slänger ihop, massa planering och nya tekniker som lackering och knasigt chassi att bygga med.

Jo mäktig är den Tycker den har lite "attityd", eller kanske bara är mina foton som är tagna framifrån från ett lite underdominerat läge? Nae men tror faktiskt akrylrören i fronten verkligen utpekar en sorts "attityd" om du hänger med mig

Ödmjuk I början störde sig nog många på att jag kom från ingenstans, utan kunskap eller tidigare erfarenheter, men snackade om byggen i världsklass samtidigt som man lade in mer pengar i bygget än vad många andra gör. Jag är dock ingen dryg jävel om någon tror det, är faktiskt ganska hygglig

Är väl de som är lite roligt Hade ju ingen planering förutom en linjal i handen och en massa visioner o idéer i huvudet, hade inte ens chassit i handen när jag bestämde mig för "detta passar nog" när man kollade på linjalen man höll i luften o mätte mellan tummen och pekfingret hahah

Permalänk
Medlem

=)

@eucalyptus: Jag tycker du har haft god ton hela tiden, du vekar väldigt ödmjuk och bussig. ja när du säger det så är det jäkligt imponerande att du med det trixiga chassit klarar att göra så stilren och maffig skapelse med linjal och ditt huvud.
som sagt stå på dig, du ska bara ha beröm för att du delar med dig av detta.
men kompis byt bakgrund=) måste ha naturtema med den burken

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Kul projekt på ett av marknadens coolaste chassie! Skönt att du släppte DH-deadlinen, har levt med den stressen i höst och det har pressat mig till många misstag på mitt bygge också.

"Kul" att du också hade problem med att sleeva, trodde bara det var jag som tyckte det var skitjobbigt!

Lycka till och kör hårt, kommer att följa!

Citerar mig själv för att göra detta inlägg begripligt.

Jag var faktiskt fundersam på hur man skulle kunna göra ett redan coolt chassie ännu bättre, trodde det skulle bli i bästa fall "lika coolt men med ett annat utseende". Nu när det är färdigt tycker jag du lyckats riktigt bra och du skall vara stolt över ditt bygge!

Såg att du hade annons uppe för att eventuellt sälja den, lite synd tycker jag men du har säkert en bra anledning.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Citerar mig själv för att göra detta inlägg begripligt.

Jag var faktiskt fundersam på hur man skulle kunna göra ett redan coolt chassie ännu bättre, trodde det skulle bli i bästa fall "lika coolt men med ett annat utseende". Nu när det är färdigt tycker jag du lyckats riktigt bra och du skall vara stolt över ditt bygge!

Såg att du hade annons uppe för att eventuellt sälja den, lite synd tycker jag men du har säkert en bra anledning.

Tackar självfallet så mycket för ödmjukheten

Annonsen ligger upp för att se om det finns något intresse, om någon skulle vilja vara intresserad utav att lägga ett rimligt bud. Anledningen är att efter alla åkturer som varit vill jag inte se den mer.

Förstår idag varför inte alla bygger custom loopar. Det kostar en slant, men främst hur idiotiskt det är att kladda med vatten intill så dyr elektronik!

Vill ha en vanlig, ett helt luftkylt system, där man får slåss med temperaturer och ljudnivåer på ett traditionellt sätt. Lite tråkigt, samt dödstrist till utseendet, men det är då stabilt och rädslan av att det en dag kan hända något är minimal.

Men ja, detta var som sagt ett designbygge... Idag skulle jag valt ett simpelt system riktat på prestanda över utseendet. Enkelt att vara efterklok

Permalänk
Medlem

Hur får du slangarna att böja sig efter så som du vill ha dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullcom:

Hur får du slangarna att böja sig efter så som du vill ha dem?

Slangar?

Det är hardline, akrylrör som är böjda enbart för hand under värme

Permalänk
Medlem

För er som följt med på resans gång sedan förra hösten, eller trillat in under året.

Jag kan idag meddela att ett stort sammarbete inletts med av de större företagen i branschen som in sin tur leder till att ett nytt projekt kommer hoppa igång inom ett par veckor.

Som vanligt har det redan spårat ur under planering, som den här gången gått väldigt vanksligt till, och själva konstruktionen är inte färdigställd någonstans Men en sak är säker, det kommer bli häftigt! Företaget i fråga vill gå "all in", precis som jag Så det blir intressant att se vad som komma skall.

Men mycket återstår att se

Permalänk
Medlem

Nu så börjar det hända lite

Vann nyligen "Mod of the Month" över på Bit Tech Forum. Och just nu blev mitt projekt nominerat i "Månadens Galleri juni" här på forumet Som ni givetvis bör ta chansen o kolla in

Samtidigt så dök Dreamhack Summer "moddningstävling" nyligen upp och jag ska givetvis försöka lösa transport så jag kan ta mig ned dit Vore helt underbart fantastiskt att få träffa alla personer bakom alla mystiska alias och i samma veva så får alla chansen att se datorn med egna ögon vilket troligen är betydligt roligare än att se den på bild

Hoppas vi ses på DH, annars får ni ha en underbar sommar så ses vi snart i nästa projektlogg

Permalänk
Discokungen

GRYMT! Stort grattis! Välförtjänt och fint!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

GRYMT! Stort grattis! Välförtjänt och fint!

Tack Flamso Fantastiskt roligt att höra!! Det tog ordentlig fart på röstningen nu efter att redaktionen postade tävlingen på första sidan idag

Permalänk
Medlem

Jävlar, sjukaste jag sett, riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Hej Eucalyptus! Först och främst, riktigt snyggt bygge. Aldrig sett något snyggare faktiskt. Känn dig stolt
Sen har jag en fråga som troligen det finns många som har: Sponsringen. Jag har planer, rätt så stora planer med ett bygge jag ska göra någon gång i framtiden, men som en rätt så ung person så har man ju inte oändligt med pengar, och därför skulle det vara bra med lite "ekonomisk hjälp" som reor och sånt. Hur bärde du dig åt för att skaffa denna sponsorering? Var det bara att fråga runt på ställen och se om de gillade din idé? Det känns ju lite konstigt, som att tigga produkter. Hur som helst, tack för upplevelsen med detta assnygga projekt och ännu mer tack om du skulle svara.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

@eucalyptus: Hej Eucalyptus! Först och främst, riktigt snyggt bygge. Aldrig sett något snyggare faktiskt. Känn dig stolt
Sen har jag en fråga som troligen det finns många som har: Sponsringen. Jag har planer, rätt så stora planer med ett bygge jag ska göra någon gång i framtiden, men som en rätt så ung person så har man ju inte oändligt med pengar, och därför skulle det vara bra med lite "ekonomisk hjälp" som reor och sånt. Hur bärde du dig åt för att skaffa denna sponsorering? Var det bara att fråga runt på ställen och se om de gillade din idé? Det känns ju lite konstigt, som att tigga produkter. Hur som helst, tack för upplevelsen med detta assnygga projekt och ännu mer tack om du skulle svara.

Tack så jätte mycket för de fina orden Magicanz Skickar iväg ett PM till dig lite senare, när jag får tid över

Permalänk
Medlem

Projektet är ju klart, men det är ju nu det roliga börjar Alla roliga tävlingar att delta i o så Nae, byggandet var givetvis roligast!

Iaf, lyckades ro hem en 2:a plats på Dreamhack Casemod Champhionship, väldigt roligt!

Förutom att en kort intervju med Nvidia snart dyker upp så är jag även med i en ny tävling, en väldigt stor en!!

Så om det finns några själar här på forumet som skulle vilja rösta så krävs det först en enkel registrering, endast mailaddress krävs

http://www.funkykit.com/mod-my-box/2016/project-three-leaves/

Det är upp till er att bestämma vinnare då det är som i Cooler Masters tävling och baseras på folkets röster

Annars hoppas jag på att få se några av er delta?

Nya projektet kommer snart, blir lite fördröjt då vissa beställningar sker i sista sekund och tar tid Hoppas på att få se er i nästa tråd

Ha en trevlig sommar allesammans!

Permalänk
Entusiast

Har inget annat att göra än att ge beröm för ditt jobb med detta! Om jag inte missminner mig helt så var väl detta ditt första "projekt" ever va?

Det enda man kan fundera på är som sagt det du själv nämnt med för liten radyta för dem komponenter du valt. Estetisk perfektion, men praktiskt så kanske det inte var fulländat.

Väntar med spänning på ditt nya projekt. Go crazy!