Google tillkännager Pixel C – surfplatta med Nvidia Tegra X1

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

DU VILL INTE ha surface pro 3 med 4GB RAM tro míg / har ansvar över 15 stycken Surface pro 3.
Testat alla modeller.

Vi har en del på jobbet (i3 med 64GB/4GB) och jag har en 2a hemma som är 256GB/8GB och drar jag inte igång några VMs är det ju ingen skillnad på dem. Tycker de är rappa och fungerar grymt till office/programmering.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av celoz:

Vi har en del på jobbet (i3 med 64GB/4GB) och jag har en 2a hemma som är 256GB/8GB och drar jag inte igång några VMs är det ju ingen skillnad på dem. Tycker de är rappa och fungerar grymt till office/programmering.

När folk har en tendens använda chrome säger jag RIP dator.
Det hjälper mycket med 8GBRAM

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

DU VILL INTE ha surface pro 3 med 4GB RAM tro míg / har ansvar över 15 stycken Surface pro 3.
Testat alla modeller.

Man vill inte ha under 8GB RAM på någon form av persondator idag IMO. Redan för en hemkonsument som knarkar flikar i både FF och Chrome (kanske Edge också, vet ej) och annat i bakgrunden blir det ju mäktigt ibland med mindre RAM.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Pixel C 6000 + 1500 för 64GB + tangentbord, Surface Pro 3 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2668439 6000 + 1000 för 64GB + tangentbord...

För det första är den ej beställbar för 6000:-, det hamnar på cirka 7000 kronor. Sedan så vill man inte nödvändigtvis ha ett tangentbord eller 64GB minne, många använder surfplattor för att se på film och spela spel. Om man ska skriva på den är Pixel C säkert inte jättebra, men för att spela spel surfa och se på film är den nog en alldedes utmärkt surfplatta.

Då är det fortfarande 5000:- mot 7000:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

6000:- för en platta med Android?
Vad har dom rökt på?

Hade den haft Windows eller något annat "riktigt" OS så hade man kunnat förstå priset, men inte nu.

Batteritiden är dock mycket bättre på android plattorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av fufuheo:

För det första är den ej beställbar för 6000:-, det hamnar på cirka 7000 kronor. Sedan så vill man inte nödvändigtvis ha ett tangentbord eller 64GB minne, många använder surfplattor för att se på film och spela spel. Om man ska skriva på den är Pixel C säkert inte jättebra, men för att spela spel surfa och se på film är den nog en alldedes utmärkt surfplatta.

Då är det fortfarande 5000:- mot 7000:-.

Den har varit nere på under 6000 många gånger (visst, kampanjer men) och Pixel C kommer ju inte vara på kampanj på ett bra tag så.

Om du ska surfa, se på film och spela köper du en surfplatta för 1500-2000, en platta i den prisklassen kommer klara av det utan bekymmer. Köper man en surfplatta för 5k och bara tänker surfa och se på film är man en riktig pajas.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

DU VILL INTE ha surface pro 3 med 4GB RAM tro míg / har ansvar över 15 stycken Surface pro 3.
Testat alla modeller.

Kan hålla med om priset är irrelevant men för samma peng hade jag tagit x86 tablet med 4GB ram alla dagar i veckan för 6K över en ARM. Inte för jag ogillar arm, kört PPC, ALpha, ARM mm med linux MEN tyvärr är ARM plattor i dag så förbanat låsta att jag tror jag borde ha större tur med en x86 platta att få så mycket som möjligt att fungera.

Och med 4Gb ram och slimat OS så går saker runt och Chrome kör inte jag utan FF eller deverse bantade och slimade browsers.

Detta kommer från någon med 8Gb DDR3 RAM i sin router vilket är totalt overkill. Alltid haft mer ram än vad som anses normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Den har varit nere på under 6000 många gånger (visst, kampanjer men) och Pixel C kommer ju inte vara på kampanj på ett bra tag så.

Om du ska surfa, se på film och spela köper du en surfplatta för 1500-2000, en platta i den prisklassen kommer klara av det utan bekymmer. Köper man en surfplatta för 5k och bara tänker surfa och se på film är man en riktig pajas.

En surfplatta för 1500:- kommer ha sämre skärm och vara betydligt långsammare. Skillnaden kommer märkas när man surfar och framför allt när man spelar. Hurvida 5000:- är mycket pengar att lägga på en hobby kan man diskutera, men samtidigt är vi på ett forum där väldigt många sitter med datorer för att spela som är betydligt dyrare än så.

Med den defentionen av pajas så tror jag också att en ganska stor del av sveriges befolkning skulle klassas som pajaser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

När folk har en tendens använda chrome säger jag RIP dator.
Det hjälper mycket med 8GBRAM

Nästan alla vanliga användare jag sett surfa stänger flikar/fönster och är mer inriktade på att använda en eller ett par sidor för att surfa. De som använder Chrome och 20+ flikar är inte vanliga användare.

Permalänk
Medlem

Försök lära en vanlig användare använda flikar....

Försökt med polare och föräldrar, mer eller mindre hopplöst. Tror inte dom ser fördelen eller har behovet av flera flikar.

Vet inte hur många gånger man ser folk bråka om vilken sida som ska visas i fliken som om det vore ända fliken när mer en än sak använda samma dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KWARF:

Jag köpte en Asus Transformer Prime TF201 i början på 2012 för 6000 kr, dummaste köp jag gjort tror jag. Never again.

Köpte en Surface Pro 2 8GB RAM och 512GB SSD i början på 2015 för 6000 kr, och det är ett av de absolut bästa köp jag gjort.

Gärna igen!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Varför kör man Android över Chrome OS på denna? Känns som att Chrome OS hade varit bättre lämpat i alla fall om man ska ha tangentbordet till den.

Nu är jag inget stort fan av Android, men kör det bra mycket hellre än Chrome OS. Har ju långt mycket bättre stöd och apputbud.

Dessutom är ju tangentbordet extra och avtagbart. Så enheten kan fungera både med och utan.

Däremot så tycker jag det är lite onödigt med denna uppdelning, och är Google lite smarta så slår de så småningom samman Android och Chrome OS till ett enda system; som fungerar väl oavsett om man har ett tangentbord inkoplat för tillfället eller inte.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Konsolgrävare

Rykten säger att den ska släppas 8 december. kommer bli en bra komplettering till min Nexus 6P och Chromebook Pixel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har försökt Googla fram information kring när man kan få tag i denna i Sverige men jag har inte lyckats hitta något.

Någon här som kanske har en aning?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av HerrNilsson:

Har försökt Googla fram information kring när man kan få tag i denna i Sverige men jag har inte lyckats hitta något.

Någon här som kanske har en aning?

tror denna blir som chromebook pixeln,alltså att vi inte kommer få den i Sverige, får köpas via ebay istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

tror denna blir som chromebook pixeln,alltså att vi inte kommer få den i Sverige, får köpas via ebay istället

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svar! Gjorde ett tappert försök att maila Google men fick till svar att de inte visste någonting om den än.
Blev en Xperia Z4 Tablett för min del istället.