LG V10 - Vad tycker folket?

Permalänk
Medlem

LG V10 - Vad tycker folket?

Efter allt med nya Nexus osv så har jag fått upp ögonen mer för LG's V10.

Gillar personligen designen, älskar iden med en extra screen som alltid är på då jag använder mobilen som klocka, group selfie kameran låter faktiskt rätt intressant med bredare vinkel.

Removable battery
4GB minne
64 GB + SD slot
5.7" QHD
Hi-Fi DAC 32bits (kanske gimick)
Verkar tåla mer stryk än medel flagship som Galaxy, Iphone osv (men återstår att se)

Om det är värt över kommande G4 pro med 820, bättre (antagligen) kamera är ju en annan sak.
Aldrig haft en LG smartphone men tycker dom blir mer och mer intressanta varje modell.

http://www.gsmarena.com/lg_v10_goes_official_with_secondary_d...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Efter allt med nya Nexus osv så har jag fått upp ögonen mer för LG's V10.

Gillar personligen designen, älskar iden med en extra screen som alltid är på då jag använder mobilen som klocka, group selfie kameran låter faktiskt rätt intressant med bredare vinkel.

Removable battery
4GB minne
64 GB + SD slot
5.7" QHD
Hi-Fi DAC 32bits (kanske gimick)
Verkar tåla mer stryk än medel flagship som Galaxy, Iphone osv (men återstår att se)

Om det är värt över kommande G4 pro med 820, bättre (antagligen) kamera är ju en annan sak.
Aldrig haft en LG smartphone men tycker dom blir mer och mer intressanta varje modell.

http://www.gsmarena.com/lg_v10_goes_official_with_secondary_d...

Låter som telefonen kommer kosta 7000kr och uppåt enligt specs..

hade en nokia N9 innan med en skärm som alltid var igång som drog noll batteri i princip och de var riktigt skönt att alltid kunna se notifikationer och klockan samt vädret och datum

tycker personligen att 5.7 är lite stort men om de är tunna bezels runt skärmen kanske de funkar men är VERKLIGEN inte ett stort fan av knapparna på baksidan, har haft en LG G2 Mini som reservlur ett par månader och knapparna bak var mest ett irritationsmoment än praktiskt fast de är väl smaksak..

Men utbytbart batteri och SD-Kort är så förbannat najs! hoppas de börjar släppa rena versioner av android med för LG's telefoner är proppade med bloatware likt samsung's

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ja V10 är en high-end lur så räkna med minst 7000-8000. Säkert mer.

Permalänk

Verkar grymt fin, men som sagt är 5.7" lite för stort tycker jag. Men i övrigt en väldigt trevlig telefon på alla sätt och vis, hade jag köpt en idag hade jag iaf gett storleken en chans.

Själv väntar jag nog tills nästa år när 820-soc:en kommer som verkar ha sjukt mycket fördelar. Men V10 hade varit ett av mina första alternativ om jag skulle köpa en telefon snart (och om dom hade gått att få tag på i sverige). Grymt jobbat LG!

Permalänk

Går nu att köpa me abbonemangn från phonehouse/elgiganten och bara telefonen från cdon,inet webbhallen mfl.Nordiska varianten har dock bara 32Gb av någon oklar anledning.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Avstängd

LG V10 är en sexig jävel tror G5 kommer bli till och med ännu bättre.