Permalänk
Medlem

Smsung S6 RAM usage

Min nya telefon använder alltså 86% av all RAM. Inga appar är på och jag har inaktiverat och tagit bort allt onödigt jag kan tänka.
Är detta normalt? Om nån med en likadan telefon kan bekräfta vad Du har vore det snällt

Känns ju som att all RAM inte blir 'released' och ligger och tuggar hela tiden.

Permalänk
Medlem

Det är helt normalt. Det går att få ner det en del men generellt så fritt ram värdelöst i Android.
Den tömmer gamla apps själv när det behövs. De flesta prgram som aktivt dödar program drar mer ström då många applikationer har autostart och då startar väldift ofta.
Så länge su inte upplever problem skall du inte kolla på det för mycket.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Titta på appen Greenify, den har alltid givit mig uppenbar skillnad och förbättring. Den frigör minnet från de appar som du själv väljer ut inte behöver ligga kvar i minnet när telefonen släcker skärmen. Appens egna riktlinjer är att vara lite restriktiv och inte välja "allt" utan passar bäst till appar som man kanske inte löpande kollar på utan mer sporadiskt och därför inte behöver belasta minnet med däremellan.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)