dubbla SimKort Oneplus 2, hur funkar det?

Permalänk
Medlem

dubbla SimKort Oneplus 2, hur funkar det?

Tjenare, någon ägare av en Oneplus 2 som kan förklara/beskriva hur det faktiskt funkar med dubbla sims i mobilen.
Om man ringer på det ena, slutar det andra att funka då?
Har man fortfarande "nät" från det ena om man ringer med det andra?

Vore najs å veta, funderar skarpt på att köpa en

//Hasse

Permalänk

Funderar på detta med vore gött ha i sitt vanliga och flytta över firmalurens kort så jag slipper ha 2st telefoner.

Men detta föresätter ju att båda är aktiva och kan ta emot samtal 24/7 båda två.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeetor:

Tjenare, någon ägare av en Oneplus 2 som kan förklara/beskriva hur det faktiskt funkar med dubbla sims i mobilen.
Om man ringer på det ena, slutar det andra att funka då?
Har man fortfarande "nät" från det ena om man ringer med det andra?

Vore najs å veta, funderar skarpt på att köpa en

//Hasse

Om du ringer på det ena numret, och någon ringer dig på det andra, så kommer den få en upptagetton. Du har dock nät på båda. Nu har jag ingen OnePlus 2, men vet hur dual sim fungerar. Det ska dock sägas att den inte stödjer 3G/4G på båda sim-korten. Det sim-kort som du inte väljer att använda data(internet) från kommer bara ha tillgång till 2G nätet, vilket gör att du inte kan ha 2st Tre (3) sim-kort, då du inte kommer få någon mottagning på sim 2, då 3 inte har något 2G nät

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det ska dock sägas att den inte stödjer 3G/4G på båda sim-korten. Det sim-kort som du inte väljer att använda data(internet) från kommer bara ha tillgång till 2G nätet, vilket gör att du inte kan ha 2st Tre (3) sim-kort, då du inte kommer få någon mottagning på sim 2, då 3 inte har något 2G nät

Det där ska inte stämma, J0han (moderator på svenska oneplus forumet) har testat och han får 4G med BÅDA simkorten han testade även med operatören 3.

https://forums.oneplus.net/threads/nu-haller-jag-min-oneplus-...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Det där ska inte stämma, J0han (moderator på svenska oneplus forumet) har testat och han får 4G med BÅDA simkorten han testade även med operatören 3.

https://forums.oneplus.net/threads/nu-haller-jag-min-oneplus-...

Om du kollar på bilderna, så ser du att på 2 av bilderna, så har han inte mottagning med ett av sim-korten, sedan så finns denna tråd också https://forums.oneplus.net/threads/problem-med-dual-sim.367466/

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Hej på er. Jag har en op2a och använder mig av dual SIM. Just nu har jag det mobila bredbandet på ena platsen och det vanliga SIMet på andra. I inställningarna har jag valt att all data ska gå vid sim2 och samtal och SMS från sim1. Jag har inga problem med mottagningen för båda. Har 4g i "datamottagning" samtidigt som jag har full täckning på samtalen. För att ringa ut kan man lägga till en inställning så att den frågar vilket SIM det samtalet ska gå ifrån varje gång.
Jag har tele2 på ena och Halebop på andra.

Skickades från m.sweclockers.com