Permalänk

Nexus 4 hackad!

Hej,

Har använt min nexus 4 i 2,5 år nu och är nöjd, dock så har den sedan ett par månader sedan börjat flippa ur. Flera gånger har jag öppnat upp telefonen och sett att alla program är öppna (typ 20+), jag har fått meddelande på facebook att "någon försökt logga in på ditt konto från en annan plats" (tror det var sydkorea? Något asiatiskt land kommer jag ihåg att det var), och det har hänt flera gånger att telefonen ringt / skickat typ tomma sms till folk.

Jag trodde först att det var att jag hade telefonen med skärmen mot benet i fickan och att när jag gick/sprang så tryckte jag på touchskärmen med benet, men även när telefonen ligger still på ett bord händer det då och då. Jag har fabriksåterställt telefonen men precis samma problem kvarstår, ett par gånger i veckan öppnas många program jag aldrig velat öppna (eller andra saker som händer) och tidigare idag halvt hängde den sig medan den öppnade program (och inget jag kunde göra något åt, det var liknade "svarar inte", spooky). Telefonen har varit något bråkig senaste halvåret och stängt av sig då och då (och inte kunnats sättas på på typ 10min) men vet inte om det har med samma sak att göra.

Jag vågar knappast installera mobilt BankID på telefonen och är glad att jag inte blivit av med konton (eller pengar), och undrar om det finns något att göra åt problemet eller om det finns någon som vet vad som händer? Jag vill gärna fortsätta använda min nexus 4 men om det är någon som hackar den så har jag ingen lust att ha personlig information på den.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Har du rootat den? Om felen kvarstår efter nollställning så känns det som det trots allt kan vara hårdvarufel. Eller lägger du in din gamla backup efter nollställning?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Återställ, uppdatera, pröva igen.
Alternativt laddar du ned och flashar CWM, bootar in i download mode och flashar senaste stockmjukvaran (som du tidigare laddat ned från google) som stöds.

Permalänk

Nej jag använde ingen backup, allt är fräscht och nytt. Ingen rootning, jag har bara använt den "normalt".

Är det hårdvarufel är det inte lika illa, det kan jag leva med, bara inte någon annan har access till allt på den!

Permalänk
Medlem

Det är nu du får veta om företagets kundtjänst har någon form av kompetens

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!