Kommer det finnas spel värda till Steam Controllern?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Kommer det finnas spel värda till Steam Controllern?

Hej,

Funderar på att beställa mig en steam controller och en steam link. Frågan är om spelen som släpps på Steam är värda att använda controller till?

Om man kollar på konsoller så kommer det titlar som Zelda, Super Mario från Nintendo. God of War, Dantes Inferno från Sony. Vad Microsoft släpper för feta single players till Xbox har jag inte fattat.

Kommer det komma några liknande spel till PC? Annars känns det ju inte särskilt värt med en handkontroll...

Vad tror ni?
Tack,
Zoxx0

| I7 4790K @ 4,6 | Kingston DDR3 HyperX Beast 2400mhz 8GB | Asus Z97-A | Asus GTX1070 Strix OC @ 2000 Core | Crucial MX100 SSD 256gb | Fractal Design R4 Black Pearl | Noctua NH-D15 | XFX XXX ProSeries 850w |

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

Finns väl en hel radda spel idag som fungerar utmärkt med kontroll, Phantom pain, Witcher 3, diverse plattformspel etc etc.
Om man inte köper till kontrollen kan man då använda tangentbord/mus med linken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av NordhNet:

Finns väl en hel radda spel idag som fungerar utmärkt med kontroll, Phantom pain, Witcher 3, diverse plattformspel etc etc.
Om man inte köper till kontrollen kan man då använda tangentbord/mus med linken?

Den ska stödja tangentbord och mus, 360 kontroller, Xbone kontrollera och lite till.

För övrigt är Steam inhome streaming grymt! Använder det ofta.

/Hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

@Zoxx0: @Hulle:

Ja men då så
Personligen hade jag kört på en xbox360-kontroll och kompletterat med tbg/mus vid behov.
Håller med Hulle om homestreaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Håller med han ovan köp xbox eller vilken annan kontroller som helst då steam kontrollen verka ganska dålig med dom plattorna istället för joysticksen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av TRIQQIFY:

Håller med han ovan köp xbox eller vilken annan kontroller som helst då steam kontrollen verka ganska dålig med dom plattorna istället för joysticksen

Jag tror att tanken med styrplattorna är att du ska kunna spela spel som inte har stöd för kontrollers, så ska Steam-kontrollern kunna ersätta mus+tangentbord hjälpligt.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Zoxx0:

Hej,

Funderar på att beställa mig en steam controller och en steam link. Frågan är om spelen som släpps på Steam är värda att använda controller till?

Om man kollar på konsoller så kommer det titlar som Zelda, Super Mario från Nintendo. God of War, Dantes Inferno från Sony. Vad Microsoft släpper för feta single players till Xbox har jag inte fattat.

Kommer det komma några liknande spel till PC? Annars känns det ju inte särskilt värt med en handkontroll...

Vad tror ni?
Tack,
Zoxx0

Det har alltid funnits PC-spel som handkontroll är bra till, det är heller inget som tyder på att det skulle vara annorlunda framöver.

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2010

Fick mail idag om att min Steam Controller + Steam Link har skickats från Holland så jag torde ha dom hos mig på onsdag Kommer förmodligen köpa Witcher 3 i samma veva och spela igenom det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Ziwe:

Fick mail idag om att min Steam Controller + Steam Link har skickats från Holland så jag torde ha dom hos mig på onsdag Kommer förmodligen köpa Witcher 3 i samma veva och spela igenom det.

Vaa, ska inte de komma först i november? Jag har inte fått något mejl.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Apr 2011

Nja jag tvivlar starkt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Blir att beställa steam controller och linken så fort man bara kan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2010

@dagbro: Early bird, beställde dagen dom började ta emot preorder

Edit: GLS har hittills bara mottagit sändningsinformationen, kanske dröjer ett tag ändå..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Ziwe:

@dagbro: Early bird, beställde dagen dom började ta emot preorder

Edit: GLS har hittills bara mottagit sändningsinformationen, kanske dröjer ett tag ändå..

Jag fick också mail igår att min Steam Link och Controller var påväg, lite roligt då jag beställde en månad efter de gjorde pre-order tillgänglig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Hulle:

Den ska stödja tangentbord och mus, 360 kontroller, Xbone kontrollera och lite till.

För övrigt är Steam inhome streaming grymt! Använder det ofta.

/Hulle.

InHome streaming via Steam Link då? Eller har du en annan lösning?

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Mocka:

InHome streaming via Steam Link då? Eller har du en annan lösning?

Nej jag har ingen Link, men jag tänkte köpa en om den får bra recensioner.

Jag kör in home streaming mellan min stationära dator i kontoret på ovanvåningen till en gammal laptop kopplad till tvn på nedervåningen.

Du vet att du inte behöver en Link va? Du behöver bara logga in på samma steamkonto på bägge datorerna, aktivera in home streaming I menyn på bägge och sedan kan du tuta och köra.

Jag fick tipset att aktivera shadowplay i GeForce experience för bästa resultat.

Kör trådat från den stationära och sedan wifi till laptoppen. Blir i princip ingen märkbar lagg. Körde t.ex. Mario Galaxy via emulator och streaming igår, helt perfekt i 1080p 60fps.

/Hulle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Hulle:

Nej jag har ingen Link, men jag tänkte köpa en om den får bra recensioner.

Jag kör in home streaming mellan min stationära dator i kontoret på ovanvåningen till en gammal laptop kopplad till tvn på nedervåningen.

Du vet att du inte behöver en Link va? Du behöver bara logga in på samma steamkonto på bägge datorerna, aktivera in home streaming I menyn på bägge och sedan kan du tuta och köra.

Jag fick tipset att aktivera shadowplay i GeForce experience för bästa resultat.

Kör trådat från den stationära och sedan wifi till laptoppen. Blir i princip ingen märkbar lagg. Körde t.ex. Mario Galaxy via emulator och streaming igår, helt perfekt i 1080p 60fps.

/Hulle.

Det är nog där skon klämmer isf för jag har bara en dator. Får väl kika på Link när det väl släpps till allmänheten, känns billigare än en HTPC eller bärbar dator.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Mocka:

Det är nog där skon klämmer isf för jag har bara en dator. Får väl kika på Link när det väl släpps till allmänheten, känns billigare än en HTPC eller bärbar dator.

Ja precis, det är ju då en Link är perfekt.

Tycker det är lite konstigt att man inte kan hitta några recensioner än dock. Den måste ju vara färdig för tester.

/hulle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Hulle:

Ja precis, det är ju då en Link är perfekt.

Tycker det är lite konstigt att man inte kan hitta några recensioner än dock. Den måste ju vara färdig för tester.

/hulle.

Gissar att vi lär se lite tester när skarp release närmar sig? Var väl i början på November om jag inte minns fel.