hinner jag göra högskoleprovet?

Permalänk

hinner jag göra högskoleprovet?

Hej alla

Jag skulle göra högskoleprovet nu den 24 oktober. Men jag fick en operations tid samma dag och kan inte ändra tiden. Så jag blev ganska besviken men tills jag hittade att nästa prov är 2016 9april. Om jag gör det den 9 april kommer resultatet att räknas när jag söker till universitet för man gör väl det någon gång i höst?.

Eller har jag missat min chans?

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Ja det går snabbt att få ditt resultat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har för mig att det rättas på några timmar bara

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Fatomen123456:

Hej alla

Jag skulle göra högskoleprovet nu den 24 oktober. Men jag fick en operations tid samma dag och kan inte ändra tiden. Så jag blev ganska besviken men tills jag hittade att nästa prov är 2016 9april. Om jag gör det den 9 april kommer resultatet att räknas när jag söker till universitet för man gör väl det någon gång i höst?.

Eller har jag missat min chans?

Tack för hjälpen

Skrivet av agitax:

Ja det går snabbt att få ditt resultat

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av morxy49:

har för mig att det rättas på några timmar bara

Senast jag gjorde det (förra året) tog det 4 veckor tills man fick sitt resultat. Vet dock inte hur det är just nu. Men hittills har de fixat det så att man får det innan ansökningsperioden är slut.

EDIT: enl följande källa som uppdaterades 2015-08-24 gäller det fortfarande att det är fyra veckor det tar för provet att rättas http://studera.nu/hogskoleprov/efter-provet/efter-hogskolepro...

Permalänk
Skrivet av Mufasa133:

Senast jag gjorde det (förra året) tog det 4 veckor tills man fick sitt resultat. Vet dock inte hur det är just nu. Men hittills har de fixat det så att man får det innan ansökningsperioden är slut.

Tack för det snabba svaret

Permalänk
Skrivet av agitax:

Ja det går snabbt att få ditt resultat

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret, nu jag jag ta det lugnt och panga lite cs

Permalänk
Skrivet av morxy49:

har för mig att det rättas på några timmar bara

Tack för svaret