Gammalt Telenor-abbonemang med fri surf + router?

Permalänk
Medlem

Gammalt Telenor-abbonemang med fri surf + router?

Jag sitter på ett gammalt Telenor Pott-abbonemang med fri surf. Det är inte direkt billigt men obegränsad surf är ju svårt att få tag i these days. Dock är det jävligt meckigt att hålla på och dela nätet via Iphonen hela tiden, och dessutom notoriskt opålitligt.

Så min fråga är nu finns det något smart jag kan göra för att utnyttja det här abonnemanget med en router etc UTAN ett tvilling/extra-simkort (Telenor tillåter inte extrakort till Fri surf-abb)?

Är det helt kört, eller missar jag något uppenbart?

Permalänk
Medlem

Stoppa det i en router och skit i att ringa med det?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

@AkUs:

Iofs ett alternativ, men då känns det bara som att det blir en väldigt dyr ersättning till ett vanligt abb, och jag vill ju fortfarande kunna ringa och surfa med luren. Antar att jag är stuck med det här halvdana upplägget.

Permalänk
Medlem

Ibland står man med handen i kakburken och har 2 val. Äta kakan eller spara den.
Du är där just nu.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Du ska kunna ringa Telenor och be om ett extra sim/tvlillingkort (kostar 29/49kr per månad). Har läst i någon tråd på FB när dom höjde priserna för dessa gamla abonnemang, så fick man även möjlighet att skaffa detta.
Du ska då sätta den i routern och inte ditt primära kort då extrasim brukar kosta en del att ringa/sms med

Skrivet av NilsK:

@AkUs:

Iofs ett alternativ, men då känns det bara som att det blir en väldigt dyr ersättning till ett vanligt abb, och jag vill ju fortfarande kunna ringa och surfa med luren. Antar att jag är stuck med det här halvdana upplägget.

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehemja:

Du ska kunna ringa Telenor och be om ett extra sim/tvlillingkort (kostar 29/49kr per månad). Har läst i någon tråd på FB när dom höjde priserna för dessa gamla abonnemang, så fick man även möjlighet att skaffa detta.
Du ska då sätta den i routern och inte ditt primära kort då extrasim brukar kosta en del att ringa/sms med

Dom höjde priserna i våras rätt rejält. Typ 30% för att röka ut de flesta. Nu är dom i steg 2 i sin kampanj. Nu får
man hem brev att abonemangsformen upphör typ om 4-8 månader. Så det är bara att njuta så länge det vara!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag har själv ett Telenor pott med surf 299 (blev höjd från 199). Varför dom höjde var för att dom tyckte det var för billigt, men att man skulle kunna ha kvar abonnemangets form + att få tillgång till 4G. Du menar nu att dom skall stänga ner abonnemanget helt? För vad jag fick för info då var att dom inte skulle ändra på abonnemanget alls efter detta. har du någon länk om detta?

Skrivet av AkUs:

Dom höjde priserna i våras rätt rejält. Typ 30% för att röka ut de flesta. Nu är dom i steg 2 i sin kampanj. Nu får
man hem brev att abonemangsformen upphör typ om 4-8 månader. Så det är bara att njuta så länge det vara!

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehemja:

Jag har själv ett Telenor pott med surf 299 (blev höjd från 199). Varför dom höjde var för att dom tyckte det var för billigt, men att man skulle kunna ha kvar abonnemangets form + att få tillgång till 4G. Du menar nu att dom skall stänga ner abonnemanget helt? För vad jag fick för info då var att dom inte skulle ändra på abonnemanget alls efter detta. har du någon länk om detta?

Länk ?

Nej. Blivit utsatt för detta själv.

Hade ett Affärspaket Max som först gick upp 200kr/mån under ett år. Sen skall det stängas ned nu.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ok, men det är företagssidan. Privat har det inte varit sådant snack vad jag vet. Har kollat igenom FB nu och där sägs det inte något om det. Får hoppas att det inte kommer till oss då

Skrivet av AkUs:

Länk ?

Nej. Blivit utsatt för detta själv.

Hade ett Affärspaket Max som först gick upp 200kr/mån under ett år. Sen skall det stängas ned nu.

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehemja:

Ok, men det är företagssidan. Privat har det inte varit sådant snack vad jag vet. Har kollat igenom FB nu och där sägs det inte något om det. Får hoppas att det inte kommer till oss då

Flashback = lag ?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad du menar? Men FB är givetvis inte den bästa källan :P, men den fungerar då Telenor anställda skriver en del i Telenor tråden.
Sen har jag själv jobbat på kundtjänst för ett annan teleoperatör och där har dom samma princip, tvingar inte privatkunder att stänga abonnemang om dom inte är över 10 år om jag minns rätt (abonneamngen alltså)

Skrivet av AkUs:

Flashback = lag ?

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL