fel vid beställning! CDON

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

fel vid beställning! CDON

satt och spanade in några delar på cdon förut idag och när jag va nöjd så la jag in dom i kundvagnen och klickade på beställ. fick upp ett felmeddelande om kundvagnen var tom, fyllde INTE i betalningssätt osv. gjorde en ny kundvagn med samma delar förutom ett par fläktar och testade igen. det funkade och allt såg bra ut tyckte jag. 30 min senare kollar jag mailen och ser att jag har fått 2 ordrar beställda och kontaktar genast supporten. var väldigt tydlig med vilken order jag ville ha bort och får detta till svar: (vet ej hur man citerar)

Hej,

Tack för ditt mail.
Det verkar som om er andra order inte innehåller lika många delar som i den ursprungliga. Jag vill inte avbeställa förrän ni är säker på vilken order och vilka produkter ni vill avbeställa.

Den ordern ni skickade till mig (********) innehåller en del fläktar som inte finns i den andra ordern ni la.

Återkom med hur ni vill göra.

svarade direkt när jag såg det och sa åt dom att ta bort ordernummer: ******** som jag även skrev i första mailet. kollar på cdon och ordern är fortfarande kvar i systemet, så då är min fråga: ska jag behöva betala nån avgift för att skicka tillbaks paketet om dom nu skickar det till mig? känns fel att behöva göra det när allt började med ett fel på deras tjänst och när jag även har varit tydlig med att säga åt dom att ta bort ordern. kundtjänsten har inte svarat på mitt andra mail och dom har såklart stängt nu.

lite smått orolig just nu då man inte vill få nåt skit för att deras tjänst strular lite och supporten inte svarar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Du har strulat till det, men det ordnar sig säkert.

Vad vill du att vi diskuterar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Lugn vet du vad klockan är?
Avvakta till morgondagen, annars avbeställ den order du inte ska ha.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Sep 2013

Använd telefonen nästa gång, lättare att vara tydlig och man kan svåra direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Minthon:

Använd telefonen nästa gång, lättare att vara tydlig och man kan svåra direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

CDON har aldrig haft telefon service.

Dator: i5-3570K@Stock | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair 2x8GB DDR3 1600Mhz | EVGA 1070 SC ACX 3.0

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Minthon:

Använd telefonen nästa gång, lättare att vara tydlig och man kan svåra direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett problem är väl att CDON.com inte har någon kundsupport via telefon. En av dessa saker de sparat in pengar på helt enkelt.

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2007

Chatten går dock snabbare än mail.

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart
Intel Core i7 2700k | MSI Z68A-GD55 (G3) | Radeon 6870 1 GB | 4 GB RAM | WD 640AAKS | Fractal Design Defiine R4 Vit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Chatten är "snabbare" visst men den kan ju inte göra nåt heller.
Dom ser ju bara samma sak som vi kunder själva kan se på mina sidor och för allt annat så hänvisar dom till email.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av grizzly666:

Chatten är "snabbare" visst men den kan ju inte göra nåt heller.
Dom ser ju bara samma sak som vi kunder själva kan se på mina sidor och för allt annat så hänvisar dom till email.

Hahaha! Snacka om en helt onödig tjänst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Tickles:

Hahaha! Snacka om en helt onödig tjänst.

Offtipic: Alla företag med "chatt" tycker jag är rätt så onödiga. Såfort det inte är en fråga utan kanske. "kan du avbeställa detta" eller "denna produkt fungerar inte" så hänvisar dom till telefon eller mail. Blir riktigt trött på det. Ända företaget jag har lyckats sköta en reklamation med endast chatt är komplett där chatten faktiskt kan göra något

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Foxmaner:

Offtipic: Alla företag med "chatt" tycker jag är rätt så onödiga. Såfort det inte är en fråga utan kanske. "kan du avbeställa detta" eller "denna produkt fungerar inte" så hänvisar dom till telefon eller mail. Blir riktigt trött på det. Ända företaget jag har lyckats sköta en reklamation med endast chatt är komplett där chatten faktiskt kan göra något

Jag har avbeställt beställningar via chatten hos CDON. Det är nog beroende på vem du chattar med

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts