fel vid beställning! CDON

Permalänk
Medlem

fel vid beställning! CDON

satt och spanade in några delar på cdon förut idag och när jag va nöjd så la jag in dom i kundvagnen och klickade på beställ. fick upp ett felmeddelande om kundvagnen var tom, fyllde INTE i betalningssätt osv. gjorde en ny kundvagn med samma delar förutom ett par fläktar och testade igen. det funkade och allt såg bra ut tyckte jag. 30 min senare kollar jag mailen och ser att jag har fått 2 ordrar beställda och kontaktar genast supporten. var väldigt tydlig med vilken order jag ville ha bort och får detta till svar: (vet ej hur man citerar)

Hej,

Tack för ditt mail.
Det verkar som om er andra order inte innehåller lika många delar som i den ursprungliga. Jag vill inte avbeställa förrän ni är säker på vilken order och vilka produkter ni vill avbeställa.

Den ordern ni skickade till mig (********) innehåller en del fläktar som inte finns i den andra ordern ni la.

Återkom med hur ni vill göra.

svarade direkt när jag såg det och sa åt dom att ta bort ordernummer: ******** som jag även skrev i första mailet. kollar på cdon och ordern är fortfarande kvar i systemet, så då är min fråga: ska jag behöva betala nån avgift för att skicka tillbaks paketet om dom nu skickar det till mig? känns fel att behöva göra det när allt började med ett fel på deras tjänst och när jag även har varit tydlig med att säga åt dom att ta bort ordern. kundtjänsten har inte svarat på mitt andra mail och dom har såklart stängt nu.

lite smått orolig just nu då man inte vill få nåt skit för att deras tjänst strular lite och supporten inte svarar!

Permalänk
Medlem

Du har strulat till det, men det ordnar sig säkert.

Vad vill du att vi diskuterar?

Permalänk
Medlem

Lugn vet du vad klockan är?
Avvakta till morgondagen, annars avbeställ den order du inte ska ha.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Använd telefonen nästa gång, lättare att vara tydlig och man kan svåra direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Använd telefonen nästa gång, lättare att vara tydlig och man kan svåra direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

CDON har aldrig haft telefon service.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minthon:

Använd telefonen nästa gång, lättare att vara tydlig och man kan svåra direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett problem är väl att CDON.com inte har någon kundsupport via telefon. En av dessa saker de sparat in pengar på helt enkelt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Chatten går dock snabbare än mail.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Chatten är "snabbare" visst men den kan ju inte göra nåt heller.
Dom ser ju bara samma sak som vi kunder själva kan se på mina sidor och för allt annat så hänvisar dom till email.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Chatten är "snabbare" visst men den kan ju inte göra nåt heller.
Dom ser ju bara samma sak som vi kunder själva kan se på mina sidor och för allt annat så hänvisar dom till email.

Hahaha! Snacka om en helt onödig tjänst.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Hahaha! Snacka om en helt onödig tjänst.

Offtipic: Alla företag med "chatt" tycker jag är rätt så onödiga. Såfort det inte är en fråga utan kanske. "kan du avbeställa detta" eller "denna produkt fungerar inte" så hänvisar dom till telefon eller mail. Blir riktigt trött på det. Ända företaget jag har lyckats sköta en reklamation med endast chatt är komplett där chatten faktiskt kan göra något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Offtipic: Alla företag med "chatt" tycker jag är rätt så onödiga. Såfort det inte är en fråga utan kanske. "kan du avbeställa detta" eller "denna produkt fungerar inte" så hänvisar dom till telefon eller mail. Blir riktigt trött på det. Ända företaget jag har lyckats sköta en reklamation med endast chatt är komplett där chatten faktiskt kan göra något

Jag har avbeställt beställningar via chatten hos CDON. Det är nog beroende på vem du chattar med

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts