Vidarebefodra SMS/Samtal

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland / Skaraborg
Registrerad
Jul 2001

Vidarebefodra SMS/Samtal

Hejsan

Jag har en privat telefon (Samsung S5) och sen har jag en Iphone 5C inom jobbet.

Går det på något sätt vidarebefodra samtal och sms från privata till min jobbtelefon?

Tar gärna emot fina guider isf!

//hzn

| Intel i7 4790K @4,7Ghz | Noctua NH-U14S | ASUS Z97-PRO GAMER |
| EVGA NEX750B 750W | G.Skill Ripjaws X 16GB @1600Mhz |
| Fractal Design R4 | EVGA GeForce GTX 980 Ti GAMING ACX 2.0+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av hznn:

Hejsan

Jag har en privat telefon (Samsung S5) och sen har jag en Iphone 5C inom jobbet.

Går det på något sätt vidarebefodra samtal och sms från privata till min jobbtelefon?

//hzn

Samtalen är enkelt nog att göra hos din operatör, finns ingen anledning att låta din privata vara en nod i den kedjan, om batteriet tar slut skulle isåfall samtalen sluta vidarekopplas. SMSen vet jag faktiskt inte, kolla med operatören när du ändå sätter upp vidarekopplingen av samtalen.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Kolla i Inställningarna "vidarekoppla samtal"

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av hznn:

Hejsan

//hzn

inställningar > Samtal > Fler inställningar > Vidarekoppling av samtal.

Fungerar endast för Samtal ej sms. Och mig veterligen så fungerar samtalsvidarebefordran även om telefonen är avstängd. Jag har en S2 i jobbet och en S5 Privat och har S2:an vidarebefodrar under veckorna.

Game : FD Design S, i7 6700K@stock, Asus Maximus Hero VIII, Asus GTX970 Strix, 16GB HyperX 2400, Samsung 850PRO 256GB,
Multimedia : Rasberry Pi2, Canon 6D.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Shudnawz:

Samtalen är enkelt nog att göra hos din operatör, finns ingen anledning att låta din privata vara en nod i den kedjan, om batteriet tar slut skulle isåfall samtalen sluta vidarekopplas. SMSen vet jag faktiskt inte, kolla med operatören när du ändå sätter upp vidarekopplingen av samtalen.

Samtalen vidarekopplas även om batteriet tagit slut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Shudnawz:

Skrivet av Alligatorn:

Kolla i Inställningarna "vidarekoppla samtal"

Skrivet av Floberg:

inställningar > Samtal > Fler inställningar > Vidarekoppling av samtal.

Fungerar endast för Samtal ej sms. Och mig veterligen så fungerar samtalsvidarebefordran även om telefonen är avstängd. Jag har en S2 i jobbet och en S5 Privat och har S2:an vidarebefodrar under veckorna.

Skrivet av NoWin:

Samtalen vidarekopplas även om batteriet tagit slut.

Tack för svar men vidarebefodra samtal verkar inte så svårt, men hur gör man med SMS då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåne
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av hznn:

Tack för svar men vidarebefodra samtal verkar inte så svårt, men hur gör man med SMS då?

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.yas.freeSms...

Inte testat det själv.

Define R5 Titanium | EVGA SuperNOVA 750 G2 | ASRock Z77 Extreme4 | Intel i5 3750k @ 4Ghz | Cooler Master 212 Evo | 16GB Corsair XMS3 PC12800 | Gigabyte GTX1070 | Intel SSD 530 120Gb | Asus VG248QE | Win 7 Ultimate x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jul 2001

Haha jag testa faktiskt detta innan du skrev och denna APP på samsungen funkar sjukt bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jul 2001

Redan testat och detta är från 28 dec 2013.

Går ej använda detta sättet längre

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Finns det något sätt att göra detsamma med Whatsapp? Om jag har två telefoner och vill veta på den andra om någon försökt nå mig via Whatsapp på den första, är det möjligt?

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)