Blev nyss scammad...

Permalänk
Medlem

Blev nyss scammad...

Hallå där!

Jo det är såhär, jag blev nyligen scammad på min Karambit Slaughter FN och vi skulle tradea via en middleman då denne middlemannen tydligen utgav sig för att vara någon annan, en admin i csgo (trade sverige) som heter '*****' Det såg helt legit ut bägge två hade runt 3000hrs på cs och över level 10 och upp mot 20 sidor +rep. Men oerhört dumt av mig att inte dubbelkolla att det verkligen var den riktiga *****, och dum som jag var så printscreenade jag hela konversationen med fel knapp alltså F12 som man gör in-game, så när jag hade tradeat över kniven så blockade dem mig och tog bort mig så konversationen finns inte kvar... Men jag har däremot deras steam konton.

Jag hade tänkt och höra med er om någon är eller kanske känner någon som är duktig på att spåra IP-adresser så att jag kan ringa dem här och prata med antingen dem eller deras föräldrar. Men det blir svårt att göra en polisanmälan utan några bilder...

Sorry om det blev lite svårläst.. Men jag uppskattar all hjälp jag kan få, det handlar ju ändå om nästan 3000kr

Tagit bort personuppgifter /moderator
Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Deras ip får du inte nåt av förutom ett nummer..
Det är inte så troligt att någon isp kommer ge info om deras kunder till dig.
Är inte mycket du kan göra utöver att prata med polisen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tropaz:

Hallå där!

Jo det är såhär, jag blev nyligen scammad på min Karambit Slaughter FN och vi skulle tradea via en middleman då denne middlemannen tydligen utgav sig för att vara någon annan, en admin i csgo (trade sverige) som heter '*****' Det såg helt legit ut bägge två hade runt 3000hrs på cs och över level 10 och upp mot 20 sidor +rep. Men oerhört dumt av mig att inte dubbelkolla att det verkligen var den riktiga *****, och dum som jag var så printscreenade jag hela konversationen med fel knapp alltså F12 som man gör in-game, så när jag hade tradeat över kniven så blockade dem mig och tog bort mig så konversationen finns inte kvar... Men jag har däremot deras steam konton.

Jag hade tänkt och höra med er om någon är eller kanske känner någon som är duktig på att spåra IP-adresser så att jag kan ringa dem här och prata med antingen dem eller deras föräldrar. Men det blir svårt att göra en polisanmälan utan några bilder...

Sorry om det blev lite svårläst.. Men jag uppskattar all hjälp jag kan få, det handlar ju ändå om nästan 3000kr

Den andra länken är fel, ingen profil hittas.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Den andra länken är fel, ingen profil hittas.

Oj, såg de nu ändrade.

Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

polisen hade skitit i det. ingen isp kommer ge ut den informationen.
om du är så besatt att prata med dom så kommer du få göra reverse searches på dom namnen du har

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådstart redigerad*

Jag har redigerat trådstarten då vi ej tillåter personuppgifter/uthängning i forumet.

Citat:

§ 1 Personuppgifter
Det är inte tillåtet att publicera personuppgifter (namn, adress, telefonnummer, personnummer etc.) i forumet. Kom ihåg att förtalsparagrafen i brottsbalken gäller oavsett sanningshalten i påståendet.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...