Returnering av grafikkort pga mjukvarufel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Returnering av grafikkort pga mjukvarufel?

För ca 3-4 månader sen köpte jag nya grafikkort (2x970) och sen dess har det varit problem av olika slag konstant. Det nya problemet sen ett par veckor tillbaka är dålig framerate och låg gpu-användning. Själva korten verkar vara stabila men i spel så underpresterar korten rejält (senaste exempel är Dying Light där jag får ca 30 fps på lägsta inställningar). Jag undrar då vad jag kan göra eftersom jag är duktigt trött på att inte kunna använda mina kort pga dåliga drivrutiner.

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jan 2008

Vad har du för processor?

Fractal Design R4 | Asus Z170 Pro Gaming | I7 6700K 4.0Ghz | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 840 SSD 250Gb | AsusGTX 970 Strix DCII OC | Skärm: Acer Predator XB271HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av TobiasRX:

Vad har du för processor?

i5 4690k. Glömde att säga att inte heller cpu är maxad i spel så jag är 99% säker på att det inte är cpu.

Värt att säga är att jag inte är ute efter tech support då jag varit genom den processen flera gånger utan lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

@Pyroblasted:
Du kommer få svårt att hävda mjukvarufel som orsak. Det fungerar för alla andra med samma kort och samma drivrutiner så den enda mjukvaran det kan vara fel på är din egen.

Har du testat korten var för sig med nyformaterad dator och senaste drivrutinerna?

Kan mycket väl vara hårdvarufel som resulterar i kraschade drivrutiner.

Vid eventuell reklamation så bör du ha så mycket info som möjligt för att underlätta ett godkännande. Att komma gnällandes "jag har bara 30fps" fungerar inte då detta kan bero på väldigt många orsaker.