Installera om iphone 4s och behålla ios 7, går det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Installera om iphone 4s och behålla ios 7, går det?

Jag vill installera om min iphone 4s, dels så beter den sig lite mysko ibland, kraschar då och då och låser sig lite emellanåt. Inte så det stör men ändå. Sen tar mailen upp massa minne och så jag har förstått det så kan man bara bli av med den biten om man installerar om mobilen.

Men jag har ios 7.1 och folk som uppdaterat i min närhet säger att det blir sämre om man uppdaterar så det har jag ingen lust att göra. Så om jag nu vill göra en ominstallation blir det ios 8 då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2003

Gå in i inställningar, allmänt och gör en nollställning av telefonen och välj att radera alla filer och inställningar. Det är lika bra som att installera om iOS.

Burken: i5 7600k @ 4.6GHz , 16GB DDR4, GTX 1070 Strix, 512GB Samsung 950 PRO. Dell u2713hm.
unRAID: HP DL380G6, 2x Xeon 6 core 2.8GHz, 60GB ECC DDR3, 2x 120GB SSD (Cache), 4x 1TB (Storage), 2x 2TB (Parity).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av webbson:

Gå in i inställningar, allmänt och gör en nollställning av telefonen och välj att radera alla filer och inställningar. Det är lika bra som att installera om iOS.

Det ända sättet för att inte bli tvungen att installera det senaste, om man inte har jailbreak då fungerar det inte.

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2003
Skrivet av juniorjesper:

Det ända sättet för att inte bli tvungen att installera det senaste, om man inte har jailbreak då fungerar det inte.

Finns fler sätt dock. Man kan ladda ner rätt version av IPSW filen och ladda in den i telefonen via itunes genom att hålla nere ALT knappen när man klickar på Restore/Återställ.

Burken: i5 7600k @ 4.6GHz , 16GB DDR4, GTX 1070 Strix, 512GB Samsung 950 PRO. Dell u2713hm.
unRAID: HP DL380G6, 2x Xeon 6 core 2.8GHz, 60GB ECC DDR3, 2x 120GB SSD (Cache), 4x 1TB (Storage), 2x 2TB (Parity).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av webbson:

Finns fler sätt dock. Man kan ladda ner rätt version av IPSW filen och ladda in den i telefonen via itunes genom att hålla nere ALT knappen när man klickar på Restore/Återställ.

Ja om Apple signerar den versionen så, men de slutar alltid signera tidigare ios ett tag efter en nyare version släpps. Dock så finns det något sett förut iallafall att nedgradera iPhone 4s till ios 6.1.3 från ios 7 och 8.

Ipsw.me är en bra sida att kolla vilka versioner som signeras.

Och vad jag vet så signeras inte ios 7 alls, som ts är ute efter.

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix