Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Problem med USB portarna!

Tjenare!

Nu är det så att vissa gånger när jag sätter på datorn så funkar inte musen, usb connectorn till musen sitter i usb uttaget bak på datorn. Brukar lösa det med att starta om datorn varje gång. Men nu funkar inga utav portarna där back, så var tvungen att plugga usb connectorn till musen i där fram på datorn. Har massa olika grejer som jag behöver plugga in till usb uttagen där bak men det finns bara 2 uttag där fram på datorn. Varför funkar inte uttagen där bak och vad kan jag göra för att fixa det?

Tack på förhand!

MVH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

En generell lösning som jag brukar använda när USB portar bråkar är att avinstallera dem i enhetshanteraren, sedan starta om datorn för att de ska installeras igen.
Var dock medveten om att detta naturligtvis gör att allting som är kopplat till dem "försvinner".
Så använd helst PS2 mus/tagentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Finns det någon permanent lösning? Tack förresten!

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det kan kanske bero på att du belastar portarna så de behöver lämna för mycket ström, då kan de stängas av och i så fall kan en "powerhub" vara en lösning på problemet.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.