Permalänk
Medlem

Tips på mekaniskt tangentbord

Någons som kan tipsa ett mekaniskt tangentbord runt tusenlappen helst röda switchar då jag hört att de är väldigt bra i gaming har också kollat runt lite men det finns så mycket att välja på och jag vet inte riktigt vad som är bäst. Tack på förhand

Visa signatur

Mvh Jylckan

Permalänk
Medlem

Ta en titt på qpad mk50, helt okej tbord stilrent och inte massa "lull lull" knappar eller lysande ljus.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte basera mitt val av switchar på andras åsikt om dom är bra för gaming eller inte. Det bästa vore om du kunde komma till en butik där dom har mekaniska tangentbord med olika switchar som du kan testa. Angående modell kan det vara värt att kika på [img]Jag skulle inte basera mitt val av switchar på andras åsikt om dom är bra för gaming eller inte. Det bästa vore om du kunde komma till en butik där dom har mekaniska tangentbord med olika switchar som du kan testa. Angående modell kan det vara värt att kika på Cooler Master's Rapid-i.

Med vänlig hälsning
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ta en titt på qpad mk50, helt okej tbord stilrent och inte massa "lull lull" knappar eller lysande ljus.

Oj att jag inte hittat denna skönhet den har ju också fått massa bra kritik

Skrivet av pixzie:

Jag skulle inte basera mitt val av switchar på andras åsikt om dom är bra för gaming eller inte. Det bästa vore om du kunde komma till en butik där dom har mekaniska tangentbord med olika switchar som du kan testa. Angående modell kan det vara värt att kika på [img]Jag skulle inte basera mitt val av switchar på andras åsikt om dom är bra för gaming eller inte. Det bästa vore om du kunde komma till en butik där dom har mekaniska tangentbord med olika switchar som du kan testa. Angående modell kan det vara värt att kika på Cooler Master's Rapid-i.

Med vänlig hälsning
Hugo

Tyvär så har den ju ingen numpad som jag tycker kan vara härligt iblan och ett par spel som arma2/3 och gta använder dessa.

Skrivet av NewCamps:

Den ser bra ut den har också numpad men är ändå liten men ska nog kolla im qpad mk-50 så får denna bli val 2

Visa signatur

Mvh Jylckan

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Ducky tangentborden trotts att de ligger runt 1,500 kr. Bra kvalitetskänsla och stadiga. Finns i alla brytare och massa olika utföranden beroende om man vill ha massa bling bling.
Själv har jag kört på ett shine3 tenkeyless i snart 2 år och har inte märkt att det börjar rasa ihop än i alla fall.

Finns på inet.

Permalänk
Medlem

Func KB-460

Har ett med röda och ett med blå switchar själv. Är otroligt nöjd. Bra kvalitet, inte massa lull-lull utan väldigt stilrent. Det är dessutom bland de absolut billigaste mekaniska tangentbordens om finns just nu. Enkelt val skulle jag säga

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Jag kör Corsair K70! (Lite dyrare än 1000 men värt) Röda switchar som ja dämpat med o-ringar = AWESOME! Med o-ringarna är inte nertrycken lika djupa vilket ger en snabbare känsla. Dessa ringar har ja 0,2mm varianten: http://www.maxfps.se/keycaps/47d/cherry-mx-rubber-o-ring-swit...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Func KB-460

Har ett med röda och ett med blå switchar själv. Är otroligt nöjd. Bra kvalitet, inte massa lull-lull utan väldigt stilrent. Det är dessutom bland de absolut billigaste mekaniska tangentbordens om finns just nu. Enkelt val skulle jag säga

Det blir nog den!

Visa signatur

Mvh Jylckan

Permalänk
Medlem

@Jylckan: Gå till en affär och pröva på de olika switches. Och gillar du simpla,rena tangentbord eller de med många funktioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

@Jylckan: Gå till en affär och pröva på de olika switches. Och gillar du simpla,rena tangentbord eller de med många funktioner?

yes får se när jag får pengar då ska jag gå och kolla runt lite det är ju ganska viktigt att pröva så man blir nöjd

Visa signatur

Mvh Jylckan

Permalänk
Medlem

@Jylckan: Om du vill att din setup ska se clean ut köp då ett ducky shine eller liknande från maxfps eller modda dina egna keycaps. Äger själv en K70 RGB, fräckt med rgb-belysning men backgrundsbelysning lyser inte upp helt då den inte har en sådan vitt underlägg men den kommer med många mediakeys och dock inga extra-macron, ibland kan man ångra sitt köp men aja

Skaffa ett snyggt tangentbord med något extra som moddade keycaps eller andra funktioner så du inte tröttnar på ditt tangentbord.
Lycka till!