Fråga till er som använder Origin

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Fråga till er som använder Origin

Som ni vet i Steam så kan man klicka sig fram till installationsmappen till ett spel och manuellt ta bort installationsfiler som till exempel DirectX, vcredist eller andra diverse lite mer onödiga installationer som Social Club om du redan har det installerat. Så nu undrar jag om man kan göra liknande på Origin för att undvika att den installerar över nyare versioner. Detta har varit ett stort problem för mig på Steam då DirectX har börjat ge mig slumpmässiga problem, samt spel har låst sig över felaktiga versioner av vcredist. Efter jag börjat att ta bort dessa installationsfiler från spelets mapp så har allt fungerat utmärkt. Jag uppdaterar vcredist manuellt från Microsoft om nyare versioner släpps, annars har jag alla från 2005 till 2015 installerat. Är nu rädd att Origin kommer att försöka göra det samma. Som sagt, finns det något sätt man kan göra för att undvika att Origin installerar oönskad mjukvara eller versioner? Är det kanske bara att ta bort mappen "_installer" i spelmappen innan man startar spelet för första gången?

Operativsystem: Windows 10 Home 64-bit
Moderkort: MSI B150 GAMING M3 (B.70)
System: i5 6600K, 16GB DDR4, Zotac GTX 1070 AMP! Extreme, Corsair VS650
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400