Permalänk
Medlem

iPhone 5 skärmbyte.

Hej, skärmen sprack på min iPhone 5 då jag av misstag tappade den. Så jag bestämde mig för att försöka reparera den. Kollade några forum och videor och kom fram till att det enklaste sättet är att köpa hela skärmen med glaset. Sagt och gjort.

Jag lyckades reparera den, men efter en månad slutade touch att fungera. Så jag skruvade isär den och testade medan den ännu var isär, då fungerade den plötsligt, men så fort jag hade ihop den igen slutade den igen. Extremt irriterande. Alltså bilden fungerar hur bra som helst men det går inte att göra något eftersom touch inte fungerar.

Det kan heller inte vara något fel på själva telefonen eftersom att jag testade den med den gamla skärmen och då fungerade det hur bra som helst förutom det faktum att den är full med sprickor.

Alltså var kan vara felet? Vet att detta inte kanske är det bästa forumet för att söka efter lösningar, men om ni kan länka mig till ett som är bra för just detta så är jag tacksam.

Visa signatur

HP 2570p, 3610QM, PE4L 750 Ti, 8 GB, 850 PRO 500 GB, Win10
Blade 14 2013 project
AOC Q2963PM, Dell SK-8135, Pioneer SE-M290

Permalänk
Medlem

Det jag varit med om någon gång när jag bytat skärmar på iPhone 5 är att sladden till Digitizern inte hamnat riktigt på plats och kunde då glappa när telefonen var ihoptryckt.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbson:

Det jag varit med om någon gång när jag bytat skärmar på iPhone 5 är att sladden till Digitizern inte hamnat riktigt på plats och kunde då glappa när telefonen var ihoptryckt.

Det är ju en metallbit som hindrar att detta skall hända, har dessutom rengjort kontakterna så bra jag kan.

Visa signatur

HP 2570p, 3610QM, PE4L 750 Ti, 8 GB, 850 PRO 500 GB, Win10
Blade 14 2013 project
AOC Q2963PM, Dell SK-8135, Pioneer SE-M290