Kurio 7S - för slö. Hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rimforsa
Registrerad
Sep 2009

Kurio 7S - för slö. Hjälp

Vi köpte för över ett år sedan 2 st Kurio 7S plattor till barnen mest för att dom var inom prisklassen vi ville och de var ju även gjorda specifikt för barn. Men vi (inkl barnen) har varit missnöjda redan från första början. Dom är så tröga och slöa att man får krupp. Det kan ta flera sekunder innan den registrerar ett klick och flera minuter att få igång tex netflix. Det mest störande är nog att dom inte reggar klick tillräckligt fort. Barnen klagar ungefär varje gång dom använder dem. Dom snor hela tiden min och min frus Ipad Air =/ Vilket är helt förståeligt med tanke på hur den bara flyter fram i relation till Kurio.
Jag tror även om man på något vis skulle få rensat ur hela Kurio skiten och få in en "ren" andriod på dom så skulle dom rulla på mycket bättre. Så detta leder till min fråga: Går detta på något enkelt vis att göra? Jag har försökt att googla för ett tag sedan men det verkade väldigt bökigt och svårt och till och med osäkert. Så är det någon som vet hur/ har gjort det och är villig att dela med sig av sin kunskap eller kanske tom avråda från att göra det. Kanske är bättre att köpa nytt? funderar på Ipad mini fast det blir ju så dyrt. =(

Mvh
Mikael

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2876498 full hd skärm och 2gb ram för 1500kr borde ju absolut räcka. Billigare än Ipad mini av modernare sort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rimforsa
Registrerad
Sep 2009

@jOnÄTÄn: tack, men jag får se om inte ipad mini lockar mer trots allt den vet man ju bara kommer rulla på tills för alltid. säga vad man vill men det är kvalitet på äpplet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Spjelk:

@jOnÄTÄn: tack, men jag får se om inte ipad mini lockar mer trots allt den vet man ju bara kommer rulla på tills för alltid. säga vad man vill men det är kvalitet på äpplet.

Jo det är nog rätt vettigt med tanke på att ni redan har en ipad så ni får tillgång till spel och appar som ni köper på en till alla enheter. Men det verkade som att du tyckte ipad var för dyr därför jag länka android plattan. Kan inte påstå att du får mer kvalitet på en ipad dock. Köper du bara en bra lite påkostad platta med android eller windows (går ej jämföra med din kurio grej) så är det också bra grejer.