Ubuntu 14.04.3 || GNOME Shell 3.10.4 || gdm || apport-gtk bugg

Permalänk
Medlem

Ubuntu 14.04.3 || GNOME Shell 3.10.4 || gdm || apport-gtk bugg

Hej kära sweclockare.

Så jag gjorde:

sudo apt-get update; sudo apt-get -y upgrade; sudo apt-get -y dist-upgrade; sudo poweroff

I går och sedan dess när jag loggar in får jag flera apport-gtk som tar nästan 100% på alla min kärnor i CPU. så då får jag gå in i console (ctrl+alt+f1) och köra:

sudo pkill apport-gtk

för att datorn ska gå att använda (Laptop).

Min fråga är om någon här råka veta hur jag kan fixa apport-gtk eller om jag måste vänta på att det blir någon ny update på den för att det ska ordna sig?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har hittat hur jag kan disable den:

sudo vi /etc/default/apport # set this to 0 to disable apport, or to 1 to enable it # you can temporarily override this with # sudo service apport start force_start=1 enabled=0

Men hade helst hitta en lösning utan att behöva stänga av dem.

Permalänk

Använder själv inte debian baserade pakethanterare men "sudo apt-get update; sudo apt-get -y upgrade; sudo apt-get -y dist-upgrade; sudo poweroff" hämtar biblioteket, säkerhetsuppgraderar programvaran, uppgraderar till senaste i detta fall ubuntu 15.04 för att sedan stänga av datorn. Rätta mig om jag har fel.

Kan inte mycket om apport-gtk men hittade denna länken som kanske är intressant. http://askubuntu.com/questions/454187/apport-gtk-100-cpu-usag...

rm /var/crash/*

Permalänk
Medlem

@Hieronymus:

Men det där funkade ju riktigt trevlig. Tack!