Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Feb 2013

Blacklight - Cosmos SE by Gustav

Introduktion
Godkväll Sweclockers! Då var det äntligen dags igen. Men denna gången något av det annorlunda temat som är följande, kamouflerat,aluminium och kraft. Det chassi som detta projekt kommer byggas i som går under namnet "Cooler Master Cosmos SE" som inte bara jag ska sätta in komponenter i utan det blir en ganska stor förändring både utan och innantill i chassit. Kamouflerat? En färgkombo av svart,mörkbrun och beige som inte är det vanligaste temat som förekommer men som jag tror kommer bli grymt i sammanband med detta projekt. Såklart ska allt också vattenkylas med en customloop.

Modifikationer
•Göra det möjligt att ha en 360 radiator i fronten med ett bra luftflöde.
•Göra om hela toppen med ny startknapp och en ny konstruktion.
•Sätta fast/montera SSDer på en aluplåt med led under SSDerna, så klart ska dessa vara synliga genom sidpanelen.
•Ta bort HDD-burar och göra ny plats för radiator/reservoar.
•Klä in nätaggregatet samt HDD/ODD-burar med Alu.
•Målning samt slipning för att få komponenter och chassit att passa in i temat.

Hårdvara
Mobo: Asus Sabertooth Z97 Mark 1
CPU: Intel i5 4690k
RAM:
GPU: AMD r9 290/290x
PSU: Cooler Master v750
SSD:
HDD:
Chassi: Cooler Master Cosmos SE

Nog med snack! Nu drar vi igång!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Feb 2013

Reserverad för slutbilder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Feb 2013

Update 1

Drag igång detta projekt med blandade bilder av det Cooler Master och Icemodz (http://www.icemodz.eu/) har bidragit med som jag är väldigt tacksam för. Blev mycket hastigt då jag han göra en del saker med chassit innan jag tog bilderna på chassit så hoppas ni har överseende för det. Tog några bilder på dem första små mods jag börjat med. Så som: ny panel gjort av alu i toppen, tagit ut HDD-burarna, skruvat/sågat av dom fula "fötterna" som satt på original från kartong. Sedan slängde jag ihop en en mockup av diverse komponenter.

Ska målas svart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Feb 2013

God eftermiddag Swec! Tänkte ta mig tid och skriva en update även fast det inte hänt sådär jätte mycket. Jag har gjort en psu cover i plast som jag värmde upp och sedan bockade, jag har även börjat lite grann med fronten då jag införskaffa mig en plåt som ska bockas rätt och sättas för fläktarna. Jag tog även emot ett paket igår kväll som innehöll en d5 pump med modkit samt en reservoar och lite annan smått och gott som är köp av en medlem här på sidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Feb 2013

Hallå Swec! Denna gången har jag gjort klart ram minnena, allt plåt jobb och även lagt en skvätt färg på de! Till att börja med har jag gjort klart den nya fronten samt den nya toppanelen. Gårdagens kvällsjobb bestod även av att bytta ut ram kylflänsen på de 2 stickorna, Nu har jag bara lite jobb kvar innan Dreamhack, dem flesta slangarna är dragna fast tyvärr kommer ni få se det i nästa update