Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stökholmia
Registrerad
Feb 2011

hjälp för en USB switch/hubb

tjenare, jag undrar om det finns några slags usb switchar dvs jag ska kunna koppla in hubben till tex. stationära datorn samt min laptop och sedan koppla in tangentbord och mus där jag sedan kan välja med en knapp eller liknande vart hubben ska skicka ut signalen från tangentbordet & musen så jag ska slippa koppla ut och in hela tiden för att byta då det är lättare att trycka på en knapp istället

Intel Core i7-7700K @5GHz [Cools with Corsair GTX100i [Push & Pull]] | Asus Formula IX | SLI ASUS GTX 1080Ti STRIX OC@2GHz | Corsair RM1000X | Corsair Dominator Platinum Blackout 32GB 3200MHz (4x8GB) | 950 Pro 512GB M.2 | x3 850PRO 512GB | 5/3TB WD Green/black | Enthoo Evolv ATX | Main Screen: Acer 27" IPS G-Sync 144hz XB270HU | AUX: LG IPS7 27" (x3) | Copyright©1996-2017 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved. ®

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det du letar är inte en vanlig usbswitch eller hub utan kallas kvmswitch, man behöver inte koppla in bilden via den.
Det finns även mjukvaruversioner som gör det via lanet men då måste allt vara på för att det ska fungera
http://synergy-project.org/?hl=sv

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Aten har många switchar av utmärkt kvalitet och funktion i varierande prislägen. Jag kör själv https://www.dustin.se/product/5010763650/cubiq-cs84u
Full kabeluppsättning brukar följa med.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Maj 2010

Jag har bara kört KVM på den gamla tiden med DIN/PS2. Vet nån hur det fungerar om man kör KVM med USB-mus och USB-tangentbord? Blir det inte att när man switchar till en dator så ska operativsystemet hålla på och "detektera" en ny USB-enhet, vilket tar en stund. När man kvm-switchade in en PS2-enhet så fungerade det omedelbart efter man switchat.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av p_lindahl:

Jag har bara kört KVM på den gamla tiden med DIN/PS2. Vet nån hur det fungerar om man kör KVM med USB-mus och USB-tangentbord? Blir det inte att när man switchar till en dator så ska operativsystemet hålla på och "detektera" en ny USB-enhet, vilket tar en stund. När man kvm-switchade in en PS2-enhet så fungerade det omedelbart efter man switchat.

Kvmswitchen läser in infon från t bord och mus och ser till att datorerna tror att de hela tiden är anslutna, switchen skiftar helt enkelt bara dataflödet till rätt enhet och den inaktiva datorn upplever det som att allt är kopplat men att du inte skriver eller rör musen.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.