Trasig skärm på Lenovo Z2 - Ingen support eller reparation i Sverige?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Jan 2005

Trasig skärm på Lenovo Z2 - Ingen support eller reparation i Sverige?

Hej, har knäckt skärmen på min lenovo z2 pro det syns tydligt på ramen att den är tappad.
Har varit runt till de olika mobiloperatörerna i min stad (Umeå) och ingen har reservglas/tuchpanel till telefonen. Företaget jag köpte telefonen av utför inga reparationer av samma anledning.
Lenovo har ingen support för mobiltelefoner i Sverige än. Ska jag köpa en ny telefon och försöka få något på hemförsäkringen för min gamla eller finns det någon som kan fixa den som jag missar?

Rubrik redigerad - DavidtheDoom

Huvv´e dumt får kroppen lida

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

Har du allrisk (drulle) tillägg på din hemförsäkring, kan du ta det på din hemförsäkring, är telefonen under 1år kan du välja att köpa en ny i butik och försäkringsbolaget betalar till butiken istället för att ge dig pengar (- vad du har i självrisk), dock skiljer ju självrisken mellan olika försäkrings bolag så det är något att tänka på.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

*Trådrubrik redigerad*

Tänk på att hålla rubriken så kort och rak som möjligt. Det gör det lättare att hitta i forumet och ger dig större chans att få hjälp @clairvoyant.

Skrivet av Regler:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/DavidtheDoom, - Moderator

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007

Kollat ebay och filmer på tuben om du kan göra det själv?

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold