Jag har två dual-shock4 kontrollers till mitt playstation 4.
Den första som ingick i själva konsollen inköpt på elgiganten tappade gummit.
Jag fick en ny direkt i handen från elgiganten som bekräftade att det var ett känt problem.
Handkontroll nummer två (från Siba) fick samma problem och reklamerades för 5 veckor sedan.
Den är ca 1½ år gammal.
När jag nu kollar service status så ser jag följande:
SISTA PÅMINNELSE FÖR KOSTNADSFÖRSLAG:
-Reparation enligt förslag: 533kr + frakt
-Kostnadsförslag nekas, retur utan åtgärd: 600kr
-Kostandsförslag nekas, skrotning: 300kr
Jag kommer inte acceptera något av förslagen utan fortsätta köra med reklamationsrätt.
Enligt vad jag kan läsa mig till tydligt på internetforum (och som även bekräftades av elgiganten) så är detta ett känt problem hos Sony och då borde ingå som reklamation.
Någon med erfarenhet av just dualshock4 problem som kan hänvisa till att det faktiskt är utbyte som gäller?
Eller någon som har tips på hur man lättast driver ärendet mot Siba? Ska man skriva ut 20 sidor från internet och ta med till butiken?
De kommer ju garanterat hänvisa till servicekontraktet där man godkänner att ta kostnaden om inget godkänt fel bekräftas. Hur ska jag behöva motbevisa det? De känns ju inte direkt som deras serviceverkstad är opartisk?
Nu har den visserligen skickats till extern verkstad (vilket borde betyda Nordisk film)...