Permalänk
Proffsmoddare

@bmawn: Varsågod! Blev helt klart ett lyft

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Blev klar med rören idag om man bortser från radd->gpu & gpu->cpu. Självklart är jag två fittings kort så kunde inte sluta slingan idag. Men allt småpill är gjort så kommande mods kommer att gå som smör!

Blev riktigt nöjd med mina tre passthrough hål som jag gjorde i toppanelen av chassit. Var väldigt orolig över just den här delen av bygget då jag gjort det förr med blandade resultat. Men alla tre hålen blev klockrena och inget blev snett vad jag kunde se iallafall!
Från vänster i bild kommer det att fungera som följer: returlina cpu->radd, retur radd->res och sen till sist en fillport. Skulle vara oerhört krångligt att fylla på utan den tror jag

Ovan kan man se den "gömda" slingan som binder samman reservoar och pump. Denna kommer inte att synas över huvud taget senare, men den är värd att uppmärksamma ändå för det blev rätt vackert kan jag tycka!

Kommer förmodligen inte uppdatera i morgon då jag har en flickvän som fyller så det ska firas.
Hoppas ni har en trevlig helg så hörs vi snarare än senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Gutt, då kanske man kan måla om min Noctua fläktar till helsvart

Men måla endast tunna lager och använt inte granitfärgen på fläktarna, det kommer att rubba balansen och förmodligen förstöra motorn.
Finns många bra youtubeklipp hur man går till väga när man målar fläktar!
Lycka till.

Permalänk
Medlem

Hallå igen!
De fittings jag beställde kom idag vilket ledde till att jag slöt slingan och läcktestade allt.
Det gick som smort, lite oroväckande mycket luft i systemet i början men det löste sig snabbt.
Det som är kvar att göra i detta bygget nu är LEDs, byta till glasrör och fixa till kablar. Sedan är jag nog redo att förklara detta projektet avslutat!
Tills nästa uppdatering bjuder jag på en bild från den avslutade loopen:

Kommer också att avslöja en rätt så stor grej inom en snart framtid
Tills nästa gång mina vänner!

Permalänk
Medlem

Längesen update och det ber jag om ursäkt för. Men det är med all rätt, jag har haft fullt upp med ny arbetsplats sen i måndags och efter långa och snurriga dagar har jag satt mig direkt när jag kom hem för att finputsa på projektet. Det är nämligen så att på lördag är det dags för mig att ställa upp i Dreamhack Casemod Championship och jag sitter för tillfället på Dreamhack i hall D och spelar lite, uppskattar verkligen folk som kommer förbi och ställer frågor eller bara vill snacka lite. Känner man sig sugen så sitter jag på D46:14.
Annars kommer jag infinna mig i Dreamhacks fanzone mellan 12-14 på lördag och på stora scenen i hall D klockan 16.00.
I övrigt vet jag inte riktigtg vad jag ska säga. Det som finns kvar att göra med detta projektet är att hålla en ordentligt uppstyrd fotosession vilket jag kommer att genomföra nån gång nästa vecka förmodligen. Jag hann knäppa en snabb bild på datorn hemma i lägenheten en när jag testade den lite innan jag packade ner allt inför dreamhack i onsdags. I övrigt hoppas jag att alla har det bra och att vi ses på dreamhack!