Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Maj 2003

Ersättare till Apple tangentbord

Mitt tangentbord kastade, under mystiska omständigheter in handuken häromdagen och jag behöver kolla efter ett nytt så jag tänkte om ni har några förslag.

Jag har några krav:
* Det ska vara standardlayout, dvs piltangenterna mellan numeriska tangentbordet och resten.
* Insert, delete, home osv ska vara horisontellt placerade ovanför piltangenterna.
* Jag vill ha en L-formad enterknapp.
* Det ska vara endast en tunn kant under nedersta raden med tangenter.
* Helst inte tusen mediaknappar och annat trams.
* Kabel
Jag gillar tunna tangentbord och lågprofiltangenter som på apples tangentbord, men det kanske inte helt nödvändigtvis behöver vara så.

Eg har jag varit nöjd med det jag haft och skulle kunna tänka mig att köpa ett likadant men det hade varit trevligt med rätt specialtangenter som funkar som det är tänkt osv, om det finns något.

Priset är inte superviktigt, men om det går att hålla det under 500kr är det bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westeros, Sverige
Registrerad
Nov 2007

@dumbo: jag säljer att apple tangentbord. Kolla in min annons.

Lekmaskinen || Surfplattan || Fabbeluren

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Maj 2003

Jag har kollat runt lite mer själv nu och det verkar som att utbudet av tangentbord med scissor switch inte är lika stort som det var för några år sedan.
För att bredda utbudet lite funderar jag på om man kan säga att Cherry MX Brown är den mekaniska brytare som är mest lik i känsla, bortsett från att slaglängden väl är lite längre då.