INET otroligt dålig service

Permalänk
Medlem

Har det här ändrats från dåligt bemötande från inet till att "skriv allt negativt som har hänt dig"

köpte mjölk på ICA som datumet har gått ut på för 2 dagar sen. Jag var förbannad och handlar numera på Coop.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Haha skojar du med mig?
Jag jobbar själv inom samma yrke så vet exakt hur det fungerar. Om han säger att skärmen ska vara sne.. Den ska vara SNE?!?!! Att det är dålig konstruktion, och försöker sälja mig ett fäste för 699:- är det jag som missförstått då? Där ACERs support säger till INET att skicka in skärmen men de vägrar, sen säger de att de ska skicka in den då tar de 2 veckor för dom att skicka iväg en skärm.. Herregud, sluta försvara INET. Kundservice ringde jag innan jag skicka mail till dom, och fick svaret att de inte kan göra något men visst gick det att göra något efter mitt inlägg här så ringer Inet mig och vill byta ut min skärm.. Anser väll att det förklarar att dom hanterat ärendet fel?

Här tänder vi till. Jag nämnde aldrig ditt andra ärende. Men har du tänt till på samma sätt som du gör nu så är det klart att servicen blir aningen sämre. Det blir svårare att hjälpa till om kunden blir sur. Jag säger inte att du gjort fel eller att Inet har hanterat detta bra. Menar bara att det kan ha blivit missförstånd från båda håll som växt till irritation från ditt håll.
Jag tycker fortfarande du ska prata med Inet om ditt missnöje och inte skriva här om hur dåligt behandlad du tycker att du blivit.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Netonnet och CDON har absolut sämsta servicen jag fått mottaga iallafall, aldrig haft problem med inet eller webhallen. Komplett har strulat nångång men löst sig relativt fort. Dustin har världens långsammaste support/reparation. Tog 1.5 månad att få tillbaka ett nytt ersättningsexemplar av xonar ljudkortet som skickades in på garanti.

Skickade in en HDD med SMART fel till Dustin för några veckor sedan, tog typ en vecka sen hade jag nya disken hemma från det jag skickat retur.
Alltid gått fort för mig med returer på dustin under alla år jag handlat där.
Haft bra erfarenheter av returer på Inet me dock. Komplett sådär (återköp har dom fixat snabbt dock)

Permalänk
Medlem

@Pl4yGround: Om du läst igenom hela tråden så kan du se klart och tydligt att jag kontaktat inet flera gånger och pratat med dem UTAN framgång.. Efter inlägget här så får jag ett samtal från Inet i sthlm där butikschefen har erbjudit mig att byta ut min skärm. Så det är inte missförstånd utan riktigt dålig service, sen om det är jag som haft otur och fått den dåliga servicen kan jag inte svara på med tanke på att Sweclockers verkligen älskar INET.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av muSashi:

Har själv liknande erfarenhet av Inet som TS och undviker dom i största utsträckning och kan inte alls förstå hur dom år efter år får Sweclockers utmärkelse för bästa datorbutik.

Det avgörs efter en omröstning av forumets medlemmar.
Du kan läsa mer om det här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Varför blir jag inte förvånad, har själv råkat ut för deras fadäser.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Aldrig haft ett enda problem med Inet, alltid fått mer hjälp än vad jag har bett om.
Däremot Komplett kan dra något gammalt över sig, otrevlig och usel support.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi