Android 6 (Marshmallow) stänger av Wifi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Android 6 (Marshmallow) stänger av Wifi

Fick en ny uppdatering till min Nexus 5 några dagar sedan med Android 6 (Marshmallow). Problemet är att Wifi stängs av när jag låst skärmen och har haft den låst i ett X antal minuter. Detta leder till att jag inte får upp aviseringar från program som kräver nätverk. När jag väl låser upp telefonen så går Wifi igång igen efter 2-3 sekunder och då rullar alla aviseringar in.

Kan man stänga av detta på något sätt? Alltså att få telefonen att sluta stänga av Wifi när den är låst?

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Mar 2006

Bland avancerade inställningar för Wifi finns "Behåll Wi-Fi i viloläge". Däremot kan jag inte svara på den inställningen har med ditt problem att göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av KimTjik:

Bland avancerade inställningar för Wifi finns "Behåll Wi-Fi i viloläge". Däremot kan jag inte svara på den inställningen har med ditt problem att göra.

"Behåll Wi-Fi i viloläge: Alltid" hjälper tyvärr inte.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Mar 2006

Om du i inställningar går till Batteri > W-Fi vad visar då första rubriken "Justera strömförbrukningen"? Och vad visar "Information om användning", alltså hur länge har Wi-Fi körts?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av KimTjik:

Om du i inställningar går till Batteri > W-Fi vad visar då första rubriken "Justera strömförbrukningen"? Och vad visar "Information om användning", alltså hur länge har Wi-Fi körts?

Skriver in precis som det står:

Justera strömförbrukningen
Inaktivera Wi-Fi när det inte används eller när det inte är tillgängligt

Information om användning
Wi-Fi körs: 13h 29m 40s
CPU totalt: 5s
Beräknad strömförbrukning: 47 mAh