HTC One M7 kan inte installera uppdateringar??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

HTC One M7 kan inte installera uppdateringar??

Hellooo!
Jag har låst upp min bootloader för ett tag sedan för att testa en custom ROM, jag tyckte inte om den så gick tillbaka till en backup point innan jag installerade custom ROMen. Problem nr. 1 var då att så fort jag ville göra en officiell uppdatering så startades TWRP Recovery och inget mer hände. Jag låste bootloader några dagar sen och nu när jag försöker installera en uppdatering så startar den bara bootloadern och det är problem nr. 2, vet inte alls vad jag ska göra..

Tacksam för all möjlig hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Vet bara att jag råkade ut för på en enhet att när den väl hade "manipulerats med" en gång så var det sedan helt omöjligt att utföra officiella uppdateringar den vanliga vägen igen. Jag var istället tvungen att utföra alla typer av uppdateringar genom att använda TWRP.

Lösningen som jag ser det är att du laddar hem en vanlig ROM för din telefon med det versionsnummer du önskar och flashar in med hjälp av TWRP.

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Jun 2005

Det du måste göra är att:
1. Återställa din ROM till orginal (antigen via backupen från orginal, eller via en RUU)
2. Återställa din RECOVERY till orginal. Det är här du har problem i dag.

Du kan testa att återställa recovery om du vet om att din rom-version är stock (dvs orginal) men om det visar sig att du har en modifierad stock tex med root/su så måste du återställa TWRP igen och sen flash en orginalrom.

så leta reda på en STOCK recovery för din version av telefon och rom (finns nånstans på XDA). Alternativt ladda ner en RUU i samma version som du har installerat om det finns. Många firmware-paket har recovery inkluderat så du kan ofta ladda ner en firmware för versionen du har och zippa up den och flasha recovery.img från den.

Efter att du har stock recovery så ska du kunna installera uppdateringar.

Här finns en rom med senaste verisonen, http://forum.xda-developers.com/htc-one/development/rom-100-p...

På den tråden kan du även ladda ner en stock recovery som du flashar i TWRP. Efter du kört den i TWRP startar du om och då ska du ha stock recovery igen och officiel OTA ska funka.

Om din rom är modifierad så kan du installera romfilen i samma tråd för att få 100% stock.