LG G4 Skärm roterar inte

Permalänk
Medlem

LG G4 Skärm roterar inte

Köpte en LG G4 för någon dryg vecka sen och upptäckte idag att skärmens auto rotation inte fungerar som den ska. Har gått igenom alla inställningar för att försäkra mig att auto rotationen är igång, har kollat så att den har den senaste mjukvaran och uppdateringar installerad. Har även gjort en "hard reset", men ingen verkar lösa problemet.

Nästa steg är nu att gå tillbaks till butiken (Phone House) för att reklamera den, så det jag undrar nu vilka rättigheter jag har. Det som bekymrar mig mest i detta läget är att vara utan telefon, eftersom min andra telefon redan är på service. Hade helst gått dit reklamerat den och fått ut en ny mobil på direkten istället för att få denna inskickad på service med.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Testa denna app för att se om det fungerar då:

Ultimate Rotation Control
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.fameit.rotat...

Alternativet "Forced Auto" där tvingar den t.o.m. att rotera bilden om man vill även i appar som normalt inte ska kunna roteras. Genom att testa den appen får du åtminstone reda på om din telefon fungerar som den ska gällande rotation. Hjälper inte ens detta kan det vara något fel i sensorn som ska känna av detta kanske.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

@valiant: Har provat nu, inget roterar =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av stesor:

@valiant: Har provat nu, inget roterar =(

Trist, då lutar det nog mot att det är fel på telefonens sensor. Så det är bara att reklamera och hoppas på smidig lösning...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

testa denna app, se om den ens reagerar med de olika sensorerna, kan vara så att de är trasiga.
min Note 3a råkade ut för samma, var glapp i sensor delen.

kolla så gyroskop etc rör sig när du rör runt telefonen, annars är det nog där felet ligger.
kan vara enklare för the phone house att felsöka om de vet vart felet sitter.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mtorres.pho...

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

hemskärmen roterar inte. men prova att stänga av Rotera skärmen automatiskt i Systeminställningar -> Skärm -> Grundinställningar och starta om telefonen. Den inställningen roterar t.ex. kartor, bilder och video när man roterar telefonen och den är aktiv. Har själv en LG G4 och den roterar allt utom hemskärmen.

Systeminställningar når du från menyn från den fyrkantiga knappen längst ner.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

@alex_farnstrom: Har kollat med CPU-Z och de ger utslag, testade även med den appen och de ger utslag.