Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Mus som börjat krångla!

TJenare män och kvinnor, eftersom sweclockers är grymma på ge bra svar så testar vi återigen

Köpte ganska nyligen en ny dator och använder nu en gamma trådlös mus, Logitech m705, musen har ett par år på nacken men vart hyffsat sparsamt använt fram tills förra året då jag använt den hela tiden sen dess. Nu är det som så att musen har börjat hackat när man drar för snabbt så stannar musen upp nån halvsekund sen för att fortsätta.

- har bytt batteri
- avinstallerat samt installerat om drivrutinerna
- Gjort rent musen samt mattan
- hade musen på min gamla dator för ca 1 månad sen och den fungerade felfritt då
- mottagaren sitter i usb port och har testat flera och är samma problem, mottagaren är ca 1-2 meter bort med ett skrivbord ivägen.
- räckvidd ska vara 10 meter

som sagt musen har ett par år på nacken men tror ni att det kan vara problemet? att den håller på att dö ut?

Samt jag har sett folk som haft problem med trådlös mus i windows 10 och undrar om det kan vara problemet? vore dumt o köpa en ny mus och inse att windows 10 är problemet..

För gamla datorn var windows 7 och där funkade den perfa!

Alla svar samt tips är uppskattande
Trevlig söndag
Mvh!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2013

Den håller nog på att dö, Kolla garantin annars köp en ny

i7 4790k 4.0ghz /w Hyper Evo 212 | MSI Geforce GTX 980ti Gaming 6GB | 16GB Corsair Veangence LPX Red 1600mhz | Fractal Design Define S |NZXT LED Sleeved RED-Kit
EVGA Supernova G2 750W PSU
ASUS Z-97A