Permalänk

Temperaturvisning i aktivitetsfältet

Hej alla sweclockare!
Just nu använder jag mig av speedfan för att se temperaturen i mitt aktivitetsfält MEN jag kan bara se temperaturen från 1 sensor(bild1) med andra ord kan jag bara välja 1 kärna i cpun att följa temperaturen på...
Jag skulle vilja se flera kärnor samtidigt och kanske till och med grafikkortet också... jag paintade ihop en bild på ett ungefär hur jag tänkt mig (bild2)

1.

2.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Hittade ett program vid namn Realtemp där jag kan se alla kärnor + grafikkortet MEN fastän jag lägger programmet i autostart så går det inte igång automatiskt. Alla andra program jag slänger in där går igång automatiskt.. (windows 10)

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Testa att gå in i "Settings" i realtemp och bocka för "Start Minimized".

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av DatorMuppen:

Testa att gå in i "Settings" i realtemp och bocka för "Start Minimized".

just det fungerar, det startar minimerat när jag startar programmet men fastän det ligger i autostart bland en del andra program så går det inte igång automatiskt när jag startar datorn.. utan jag måste själv starta det manuellt

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Ok, jag förstår!
Jag har alltid själv startat det manuellt...så då vete fasiken vad som hindrar det att starta automatiskt!?

Någon annan här som har en lösning kanske?

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

Hej alla sweclockare!
Just nu använder jag mig av speedfan för att se temperaturen i mitt aktivitetsfält MEN jag kan bara se temperaturen från 1 sensor(bild1) med andra ord kan jag bara välja 1 kärna i cpun att följa temperaturen på...
Jag skulle vilja se flera kärnor samtidigt och kanske till och med grafikkortet också... jag paintade ihop en bild på ett ungefär hur jag tänkt mig (bild2)

1.
http://oi58.tinypic.com/zko9ah.jpg
2.
http://oi60.tinypic.com/25gz3vk.jpg

Core temp är ju ett alternativ annars.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hittade en tråd där lösningen finns iallafall för Win 7 och 8, vet ej om det funkar med Win 10!?

http://www.techpowerup.com/forums/threads/microsoft-scheduler...

OBS! Har inte testat själv men ska göra det senare!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd