Köp av kinaplattan Teclast X98 Air 2,hjälp med pålitlig försäljare

Permalänk
Medlem

Köp av kinaplattan Teclast X98 Air 2,hjälp med pålitlig försäljare

Jag tänkte ge mig på att köpa en kinaplatta och föll då för denna som verkar helt ok för priset på ca 150 dollar. Jag har hittat den på Aliexpress.com men då jag aldrig handlat där så undrar jag om ali är EN butik eller om dom samlar in olika försäljare av plattor eftersom man hittar den på en massa olika ställen. Helt enkelt, var på aliexpress (eller nån annan "kinasida") handlar jag denna platta säkrast?
Ps.Om det kanske finns någon som vill rekommendera en annan platta för ungefär samma peng så gör det.Ds

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Jag tänkte ge mig på att köpa en kinaplatta och föll då för denna som verkar helt ok för priset på ca 150 dollar. Jag har hittat den på Aliexpress.com men då jag aldrig handlat där så undrar jag om ali är EN butik eller om dom samlar in olika försäljare av plattor eftersom man hittar den på en massa olika ställen. Helt enkelt, var på aliexpress (eller nån annan "kinasida") handlar jag denna platta säkrast?
Ps.Om det kanske finns någon som vill rekommendera en annan platta för ungefär samma peng så gör det.Ds

http://www.geekbuying.com/category/Dual-Boot-Tablets-1661 Där har du ett gäng.

Permalänk
Medlem

DU kan väl kolla på techtables. Killen där verkar ha koll.
http://techtablets.com/forums/topic/recommended-ali-express-s...
På Aliexpress finns alla möjliga säljare, från de som är bra till dem som vill sälja dig en kopia av en kopia på samma pris som originalen...

Permalänk
Medlem

Den är ju i stort sett likadan som den ZecretW använde i sin Bil-dator så kolla om han har koll vettja:)

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Har inte Aliexpress någon typ av buyer protection som eBay har? Alltså att du först kontaktar säljaren, och kan inte säljaren nås så är det Aliexpress kundsupport som får ordna tillbaka pengarna. Dock har jag hört att den tjänsten är riktigt dålig, men så länge du betalar med kreditkort/kontokort kan du chargebacka via banken.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

ofta köpt på Aliexpress . . . . .

Du kan ordna säljarna på många affärer och mest nöjda kunder. Brukar alltid bli bra.
kineserna själva är rätt kräsna och försiktiga.

Akta dig for Geekbuying.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk

Annars har du dx.com där har jag köpt en del grejer. Har aldrig varit några problem

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.