Köpråd, oneplus eller motorola moto X play

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Köpråd, oneplus eller motorola moto X play

Hej!

Sitter och funderar på vad jag skall byta ut min S3 mot

Jag letar efter en telefon som har:

• Bra pris (Oneplus2 pushar gräsnen med sina 3800)

• Bra batteritid, jag slukar batteri som bara den

• Bra kamera

• Schysst prestanda, den får ej börja lagga av 1k bilder som min s3 gör

• Bra med lagringsutrymme, externt minneskort uppskattas

• Klara av helkryptering utan problem

• Tålig, jag byter helst som mest var 3:e år och vill inte behöva hantera den med silkesvantar

• Inget nedbloatat android

Jag har tittat på tre telefoner som resultat av detta, oneplusone, oneplustwo eller en Motorola Moto X Play.
Min uppfattning av oneplusone
+ Billig
+ Enkel att få tag på
+ Beprövad
+ Snabb
- Inte nyaste
- "Endast" ok batteritid
- Finns ej med externt SD kort

Min uppfattning av oneplustwo
+ Bra prestanda för sitt pris
+ Dubbla sim är trevligt
+ Snygg
- Jobbig att få köpa
- Inget externt minneskort
- Ej NFC (hoppas på att betala med den inom sin livstid)
- Levereras ej från europa(?)

Min uppfattning av Moto x Play
+ Externt minne
+ Schysst kamera
+ Tålig
+ Rejält batteri
- Sämre prestanda

Så, vad skulle ni valt, samt är det något på dessa listor som ej stämmer/ borde tilläggas. Nu lutar det framför allt mellan oneplustwo och moto X, oneplusone är mer en fallback ifall jag ger upp på invite och blir avrådd från Motorolatelefonen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

När jag hör ordet "prestanda" tänker jag på att folk vill ha kapacitet till mer avancerade spel och liknande. Men om det inte är något av dina krav känns Moto som ditt val eftersom det är enda eventuella minusposten du uppgav för den.

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

Behöver du en invite till en Oneplus Two, så kan jag skaka fram en Så har du ett mindre problem Dra iväg ett PM i så fall.

De skeppas från England, ibland Kina beroende på hur stor press det är. NFC har jag använt någon gång på min gamla S4:a, saknar det inte direkt..

Moderkort: Asus RIVBE | Processor: Intel i7 4930K 4.6 GHz | CPU-kylare: Loop Deluxe | Grafikkort:Asus GTX 1080 Ti Poseidon 2100Ghz | RAM-Minnen: HyperX Beast 2400Mhz | SSD: 240 SSD | Nätagg: Corsair AX1200i | Display: ASUS PG348Q 100 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Asus ROG Strix Flare Cherry Brown | Mic: Blue Yeti + Boomarm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Tackar för svar

Svårt val (vilket betyder att det egentligen är lite skit samma ). Det lutar mot en MotoX pga batteriet. Blir beställa någon av dem efter helgen!

@EyeNEye

Tackar, jag skall tänka över det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av cheben:

Tackar för svar

Svårt val (vilket betyder att det egentligen är lite skit samma ). Det lutar mot en MotoX pga batteriet. Blir beställa någon av dem efter helgen!

@EyeNEye

Tackar, jag skall tänka över det

Skynda

Moto X för 2990 kr

Moderkort: Asus RIVBE | Processor: Intel i7 4930K 4.6 GHz | CPU-kylare: Loop Deluxe | Grafikkort:Asus GTX 1080 Ti Poseidon 2100Ghz | RAM-Minnen: HyperX Beast 2400Mhz | SSD: 240 SSD | Nätagg: Corsair AX1200i | Display: ASUS PG348Q 100 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Asus ROG Strix Flare Cherry Brown | Mic: Blue Yeti + Boomarm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av EyeNEye:

Awsome! Tackar, du sparade mig just 600 kr (Minneskort såldes ut med). En svart Moto X beställd Tack för hjälpen ni som svarade