Permalänk
Medlem

Problem med Aoc G2460 Fq 144 Hz

Hej!
Jag har köpt ny skärm, Aoc G2460 fq (vet att det inte direkt är den bästa på marknaden)
Jag får ut 144hz med både dvi-d och portaldisplay men kämner inte flytet alls som man borde. Mitt problem är när jag spelar Cs-Go när jag kör 144hz känner jag inte alls något flyt och det hackar/laggar fram. Har testat köra 120hz och då är det bättre men får fortfarande känslan att det hackar/laggar fram ibland och känner inte alls något flyt! Någon som vet vad detta kan bero på? Känns som att jag borde kunna få ut 120hz iallafall med bra flyt osv men känner knappt någon skillnad mellan denna och min gamla 60hz skärm förutom skärpan i bilden. Och det är väldigt enerverande när det hackar/smålaggar fram.. Hoppas någon har något bra svar på detta! Kan det bero på dåliga sladdar eller vad tror ni?
Tack på förhand!!

Här är mina specs:
Intel core i7-4790K
GeForce GTX 770 2gb physx
8Gb ram
Msi Z-97 g-43 socket1150
Crucial mx100 ssd 128gb

Permalänk

Är det samma sak i andra spel?

Kan vara fabriksfel på skärmen det är ganska vanligt då tillverkarna kanske inte alltid testar att spela med dom.

Permalänk
Medlem

Kör samma skärm, funkar klockrent för mig. Har du kollat din framerate så det inte är nåt tjall på linjen där? Dra ner konsollen och mata in cl_showfps 1.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG