Ändrade settings i BIOS slår inte igenom??

Permalänk

Ändrade settings i BIOS slår inte igenom??

Postade detta i guiden för Sandy/ivy bridge överklockning men fick ingen respons där då den verkar vara mer eller mindre inaktiv så gör en egen tråd istället.

Hej Allesammans! Jag har ett återkommande problem när jag ska överklocka min processor. Jag har fått till en stabil klock på 4,5ghz så det är inte det som är problemet utan det är att ändringarna jag gör i BIOS inte verkar registreras när jag väl kommer in i Windows. Jag måste "hårdresetta" via jumpern på moderkortet och efter att jag gjort det så kan jag göra ändringar. Samma sen när jag väl vill återgå till default så är det samma där måste resetta via jumper.

Är det något jag missar i inställningarna eller är det något som är galet med mitt BIOS och det är flasha som gäller? Mitt moderkort är ett Asus P8Z77-V LX och processorn är en 3570k.

Tack på förhand Mattias

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |