Permalänk
Medlem

ny gamingmus

Måste köpa en ny gamingmus o har hittat 2, razer mamba eller serie Steel wireless båda för 1249 på komplett vilken av dessa 2 är bäst tycker ni?

Permalänk
Medlem

wireless?????? Spelar du FPS går den fetbort!
Qpad 8k lazer eller opisk om du vill ha precision.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig rekommendera Razer, aldrig haft så mycket problem med möss...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Permalänk
Medlem

Båda missarna är hybridmusar som både är trådlöst o vanligt

Permalänk
Medlem

Dessutom lirar jag bara mmo spel

Permalänk
Medlem

Ok om du bara spelar mmo är det ok med trådlöst. Frågan är varför du vill ha så dyra möss? Är den trådlösa funktionen så viktig? Du får mycket bättre gamingmöss för halva det priset.
Jag rekomenderar inte razermöss eftersom de krånglar massor (iaf mina jag haft) och aldrig trådlöst eftersom det blir microlagg som är grymt irriterande, mest vid FPS dock.
Klarar du dig med trådlöst är det ju kanon

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Naga:

Skulle aldrig rekommendera Razer, aldrig haft så mycket problem med möss...

Lite halv ironiskt pga du heter vad deras bästsäljande mus heter, "Naga". XD

Permalänk
Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Jag rekomenderar inte razermöss eftersom de krånglar massor (iaf mina jag haft)

Vad är det som har krånglat? Jag har en razer deathadder som jag har haft i snart 3 år, och har inte varit nöjdare. Dock så börjar jag få dubbel klick problem, med kommer med alla möss när dem blir gamla.

Permalänk
Medlem

Bra svar. som sagt vill ha möjlighet att använda trådlös mus och en hybridmus är bra då man kan välja sladd eller inte vid spelande, och Razer lär det inte bli nu utan de får bli seriesteel isåfall men något schysst gamingtangentbord! tack alla för bra svar!

Permalänk

Den här är ganska användbar innan man väljer mus: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzbKDmFOqsP_ut2RdctD0...

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem

Om du nu spelar mest MMOs kanske du borde kolla på just en Razer Naga, en Logitech G600 eller den nya Corsair Scimitar. Har själv kört Nagas i flera generationer, men nackdelen är att jag behövt köra den i flera generationer av en orsak... jag har haft 3 stycken som lagt av efter ett par år. Skulle själv gärna känna på en Scimitar innan nästa Naga går sönder.

I övrigt är nästan det absolut viktigaste med en mus att den ligger bekvämt i just din hand (eller under dina fingertoppar om du är primärt claw-greppare som mig) så se fall du kan känna på mössen och gör dit beslut utifrån det. Som en sista detalj kan jag även lägga till att jag föredrar steelseries mjukvara över Razers Synapse som kan kännas slött emellanåt, framför allt vid datorstart då den envisas med att synka inställningar med molnet innan den laddar in dem i dina produkter.

Permalänk
Medlem

Låter bra! tack för infon! Anledning till att jag vill ha trådlöst och sladd är just för att kunna använda sladd i spel o trådlöst i allt annat, samt att möjligheten att välja är bra. Logitech vet jag är bra mus, Razer har jag blivit lite fundersam på nu med tanke på vad ni skrivit, Steelseries verkar vara något för mig tror jag, ska även köpa deras tangentbord Apex som innehåller macros vilket är bra!

Men ni som använder enbart sladd, blir ni inte irriterade på den sladden som hänger ner hela tiden o man måste dra upp den? eller tejpar ni sladden vid bordet ?
Sen såg jag att steelseries Apex tangentbord har ju usb portar, Tror ni musen funkar att koppla dit? vore guldvärt isåfall Mvh!

Permalänk
Avstängd

Absolut bästa musen utan sladd har du här...

Har själv en sån..

http://www.pcgamer.com/the-best-wireless-gaming-mouse/

https://www.komplett.se/product/793925/datorutrustning/mustan...

Skrivet av Wolwet:

Måste köpa en ny gamingmus o har hittat 2, razer mamba eller serie Steel wireless båda för 1249 på komplett vilken av dessa 2 är bäst tycker ni?

Permalänk
Medlem

@Wolwet: Har själv ett Apex och har haft möss kopplat dit emellanåt utan problem... lite värre när man försökte koppla dit en X52a (tvådelat joystickpaket), men det är en berättelse för en annan dag... Notera att vissa människor höjer näsan och sniffar högfärdigt när man nämner detta då Apex och Apex RAW båda har dome-switches istället för mekaniska. Själv är jag dock helnöjd med mitt och det är först Corsair Strafe RGB med deras nya MX silent som fått mig lite sugen på att gå över till mekaniska switchar. Har också en USB passthrough (bara en mot Apexens 2) men kostar dubbelt så mycket. Sedan finns Apex 800 också med steelseries egna mekaniska brytare, men det kostar typ lika mycket som Strafe.

Sedan har jag och har haft både trådade och trådlösa möss av olika slag och så länge man har lagom med sladd tillgängligt för musen så tänker man aldrig på den... då märker jag mer av att behöva byta batterier på mina R.A.T. 9 dagligen och att min Epic Naga inte klarade längre sessioner utan att behöva laddas så den fick bli trädåd istället. Det svåra är bara att hitta en bra balans då både för mycket men framför allt för lite sladd är besvärligt, men det är oftast inga problem att lösa.

Permalänk
Medlem

Tack för bra info!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar inte en Razor mus, min scroll tryck knapp pajade dagen efter garanti tiden gått ut och läst att fler råkat ut för samma sak.

Jag letar själv ny mus tack vare det. Lutar åt en Steelseries 100 black för min del.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara hyfsat hög felfrekvens bland möss från de flesta tillverkare.
Nästan alla möss jag haft har krånglat på ett eller annat sätt (har haft möss från Razer, Logitech, Steelseries, Mionix och antagligen fler som jag glömt..).
Tror inte Razer är värre än någon annan.

De möss med den kanske bästa sensorn just nu är Logitechs G502 och G303.
Är man inte så noga med sensorn så finn s det dock väldigt mycket mer att välja på. Trådlösa möss brukar sällan vara att rekommendera om man är kinkig med inputlag och sådant, men det beror som sagt helt på hur höga krav man har och hur känslig man är.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

För MMO kan jag varmt rekommendera följande

http://www.roccat.org/en-XX/Products/Gaming-Mice/Tyon/

Har en sådan själv och är mycket nöjd, många knappar för alla tänkbara macron osv.

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?