Logitech – M705, MX Performance, MX Master (Vilken?)

Permalänk

Logitech – M705, MX Performance, MX Master (Vilken?)

Tja,

Jag är ute efter en trådlös mus för vardaglig bruk. Duger själva M705 modellen? Hur ergonomisk är den till skillnad från de andra två modellerna? Är det värt att satsa på en MX Performance eller är det lika bra att satsa på en MX Master? Jag vill helst att musen ska hålla flera år och att den ska vara lätt att ta med sig vart man än går. Men jag vill samtidigt ha en ergonomisk mus...

Prisskillnaden från M705 till MX Performance är 294kr
Och prisskillnaden från MX Performance till MX Master är 111kr

Ni som har någon av dessa möss, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag kör en mx anywhere 2.
Mini format av mx master.
Mycket trevlig mus.

Hade performance för nåt år sedan men men den funkade inte lika bra på alla ytor.
Trevlig funktion på de nya är att du kan köra både via blåtand och rf med.

Permalänk

@w0nd3rk1d:

Jag kör MX master: sitter skönt i handen, och har en rätt unik funktion som är väldigt trevlig tillsammans med windows 10: scrollhjulet på sidan. Har riggat det så att det används för att växla mellan skrivborden i windows. mycket praktiskt

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk

@Finurliig:
Funderar starkt på MX Master, ser så estetisk tilltalande ut också!

Permalänk

@laledan:
hmm, vet inte, isåfall lika bra att köpa mx master?

Permalänk
Medlem

Kör min dator via tv i vardagsrummet så den lilla är smidigare för mig.
Annars hade jag kört master själv med.