Permalänk
Medlem

Cherry mx o-rings till red switch?

Skulle ni rekommendera blåa eller röda o-rings till corsair k65 RGB med red switch?
och vet ni om någon butik man kan gå till säljer såna?
Har sett att maxfps har och wasdkeyboards.

Tacksam för svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@GGlucke: Detta är en smaksak precis som vilken brytare man föredrar att skriva på.
Blåa/röda o-rings låter som marknadsföringsterminologier.

Hårdhet/Fasthet på ringen samt höjden på dessa är väl det som egentligen spelar roll.

Säljs precis som du säger på MaxFPS, Inet troligen även komplett.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Instämmer med @DavidtheDoom om att det är en smaksak, röda ringar brukar vara 0,2mm höga medans blåa oftast är 0,4mm. Själv föredrog jag röda då de dämpade ljudet lagom (vilket var det jag var ute efter från första början) utan att ändra känslan märkvärt från att inte ha något alls

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köp på ebay för 10 spänn för en hel uppsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@GGlucke: Detta är en smaksak precis som vilken brytare man föredrar att skriva på.
Blåa/röda o-rings låter som marknadsföringsterminologier.

Hårdhet/Fasthet på ringen samt höjden på dessa är väl det som egentligen spelar roll.

Säljs precis som du säger på MaxFPS, Inet troligen även komplett.

Skrivet av eErike:

Instämmer med @DavidtheDoom om att det är en smaksak, röda ringar brukar vara 0,2mm höga medans blåa oftast är 0,4mm. Själv föredrog jag röda då de dämpade ljudet lagom (vilket var det jag var ute efter från första början) utan att ändra känslan märkvärt från att inte ha något alls

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av SJUKUNGEN:

Köp på ebay för 10 spänn för en hel uppsättning

Tack för alla svar, kollade på ebay och hittade dessa http://www.ebay.com/itm/120Pcs-White-Rubber-O-Ring-Dampers-Ke...
Tror ni dom funkar, minskar ljudet och är sköna när man trycker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Tack för alla svar, kollade på ebay och hittade dessa http://www.ebay.com/itm/120Pcs-White-Rubber-O-Ring-Dampers-Ke...
Tror ni dom funkar, minskar ljudet och är sköna när man trycker?

Ungefär som att fråga vilken säng som är skönast, mjuk eller hård. Allt är tycke och smak och med tanke på priset had ejag nog köpt båda och testat.
Dock kommer röda nog vara mest som nu med lite mindre ljud och blåa kännas mer men också dämpa mer.

Också ganska full så jag är inte helt säker på att det ovan går att läsa...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eErike:

Ungefär som att fråga vilken säng som är skönast, mjuk eller hård. Allt är tycke och smak och med tanke på priset had ejag nog köpt båda och testat.
Dock kommer röda nog vara mest som nu med lite mindre ljud och blåa kännas mer men också dämpa mer.

Också ganska full så jag är inte helt säker på att det ovan går att läsa...
Skickades från m.sweclockers.com

Haha bra svar! Du har rätt i de du säger, får väl ta och testa mig fram då

Permalänk
Medlem

Tja! Gjorde en google sökning och hämnade här ändå. lolz. Jag hade gamla o-rings från en brun mx TB och dem verkar vara för chock tills min favourit Corsair K65 TKL TB. Gillar inte Röda bytare egentligen men om jag kunde göra dem tystare.... o-ringar som passar. Då undra jag hur ska man tankar för att beställa o-ringar som passar en Corsair K65?

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reeson:

Tja! Gjorde en google sökning och hämnade här ändå. lolz. Jag hade gamla o-rings från en brun mx TB och dem verkar vara för chock tills min favourit Corsair K65 TKL TB. Gillar inte Röda bytare egentligen men om jag kunde göra dem tystare.... o-ringar som passar. Då undra jag hur ska man tankar för att beställa o-ringar som passar en Corsair K65?

Dom brukar väl vara ganska universala..

Permalänk
Medlem
Skrivet av reeson:

Tja! Gjorde en google sökning och hämnade här ändå. lolz. Jag hade gamla o-rings från en brun mx TB och dem verkar vara för chock tills min favourit Corsair K65 TKL TB. Gillar inte Röda bytare egentligen men om jag kunde göra dem tystare.... o-ringar som passar. Då undra jag hur ska man tankar för att beställa o-ringar som passar en Corsair K65?

Har Corsair K63.

Använder både 0.25 (mjuk) + 0.15 (hård) på samma keys som en kombination och jag trivs verkligen!