Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimskrams:

HardstyleLover12: jo det har du rätt i, man ska kanske inte lägga den i samma kategori som dom andrA AIO, någon som vet hur mycket pumpen till den låter ?

Stenkul: nooooooo, jag tycket inte om det ljudet jag har tidigare varit väldigt bortskämd med min tidigare rigg som jag moddade lite för att få den så tyst som möjligt, så jag vill inte ha något sånt ljud från den

Roger W: jo får ta en extra titt på den så står det nog

Kote: anledningen till att jag inte vill ha en luft är egentligen bara det att jag vill att den ska vara så snygg som möjligt med fönster, inte så snyggt med ett stort torn då

finns det några distanser som man kan ha som är ljudabsorberande för moderkort och för radiator ? tänkte så att ljudet inte fortplantar sig i chassit

Hmm hittade inget ang decibel på pumpen men vet att "JayzTwoCents" EKWBs 240 presterade nästan lika bra med 3-5graders skillnad vs hans customkylning ---> https://www.youtube.com/watch?v=67glAjdvwLc du kan ju alltid fråga honom hur mkt pumpen låter.

Permalänk

hehe undrar om han hinner se kommentaren som jag skriver och om han äns skulle bry sig att vara men ja det kan vara en ide, kan ju alltid testa

Permalänk
Medlem

Om du nu vill ha det så estetiskt och tyst som möjligt och samtidigt har lite pengar att leka med så satsa på en custom loop du

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

H110i GT Define S

Jag har H110i GT i ett Define S i fronten med 140mm noctua fläktar. fläktarna låter inte alls. Det som hörs, från datorn som står på golvet är pumpen. Ett litet surrande/brusande ljud. Slår man på performance så blir ljudet ett vinande ljud istället för brus, och lite högre.

Men så fort man har något annat ljud i rummet (alltså minsta lilla), så hörs inte pumpen. Men lite låter den, tillräckligt för att störa sig lite på om man vill ha det knäpptyst.

Förstår heller inte meningen med performance vs quiet. Jag kör 4690k på 4.5GHz och quietmode och fläktarna på ca 300-500 utan att komma upp i speciellt höga temperaturer 27-30 idle beroende på rumstemperatur, 50-58 vid stresstest (dock inte testat speciellt mycket, vätskan kom bara upp till 35-40 grader har jag för mig). Så performance känns lite onödigt, eller har jag fel?

TIPS: En sak jag upptäckte som förvärrade ljudet var att jag lät slangen gå emot chassit i taket, det gjorde att ljudet från den strömmande vätskan förstärktes i chassit och hördes ganska bra. Så se till att slangarna hänger fritt.

(Jag ska vid något tillfälle byta ut nätaggets kablar mot något snyggare )

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk

Naga: jo sugen är man ju allt

ehallq: Trevlig dator du har tack för tipset ska se till att inga slangar går emot chassit ;). en sak som jag tror borde hjälpa till att få bort lite pump ljud borde vara om man har små gummi bussningar mellan chassit och moderkortet ? men vad händer om inte moderkortet inte blir jordat till chassit?

Permalänk
Skrivet av Krimskrams:

Naga: jo sugen är man ju allt

ehallq: Trevlig dator du har tack för tipset ska se till att inga slangar går emot chassit ;). en sak som jag tror borde hjälpa till att få bort lite pump ljud borde vara om man har små gummi bussningar mellan chassit och moderkortet ? men vad händer om inte moderkortet inte blir jordat till chassit?

Moderkortet ska vara jordat med chassit, exakt vad som händer om det inte är det kan jag inte svara på.....men blir nog inte bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ingen jättesänkning, men NZXT Kraken X61 kostar 1249kr just nu på komplett.
https://www.komplett.se/product/822064/datorutrustning/kylnin...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.