Får inte dockan att fungera på begagnad Acer W510! Gör jag fel?

Permalänk

Får inte dockan att fungera på begagnad Acer W510! Gör jag fel?

Hej alla hjälpsamma sweclockare!

Jag har just köpt en Acer W510 begagnat som jag fick hem idag. Glad i hågen stoppar jag i plattan i dockan och startar, utan laddare ikopplad. Den startar och allt verkar frid och fröjd. Men så upptäcker jag att den inte verkar reagera på tangentbordstryckningar. Inte heller ser jag någon musmarkör på skärmen och den reagerar inte på någon input från musplattan. Jag testar att stoppa in ett USB i porten i dockan. INGET händer. Men plattan tar emot laddning från dockan trots allt.
Är det jag som är helt ny på pekskärmsdatorer som inte har fattat något, är det nån inställning som är vajsing eller är nånting faktiskt defekt och jag är lurad?

Allt gott!
/Marz

Visa signatur
Permalänk

Aargh, det var inget. Plattan var tydligen bara inte riktigt intryckt i dockan, väldigt konstigt eftersom den tog emot laddning. Det glappade lite men efter att jag lossat den och satt i den ett par gånger så verkar det fungera stabilt. Kan ju vara bra och veta om någon annan undrar menar jag, att det kan verka som om plattan är intryckt fast den inte riktigt är det.
Det var bara det!

Visa signatur