Permalänk
Medlem

@anon114264: Uppdateringar har kommit 2 sedan jag köpte telefonen så det kan man inte svåra på i förtid hur det blir med det. Sen kostar Nexus 5x uppemot 1000 kr mer med endast 2GB ram som exempel. Kameran har fått helt OK recensioner på nästan alla ställen. Du så dessutom att CPUn är stenkass, men nu är det helt plötsligt gpun? GPUn ligger efter om man jämför med tex snapdragon men då kostar även telefoner med dessa ganska mycket mer oftast. Du verkar ganska negativ till allt överlag utan att ha mycket koll om man kollar dina tidigare inlägg så jag ger upp redan nu. Jag rekommenderar en helt underbar telefon enligt personlig preferens, men du har uppenbarligen bättre koll på vad jag tycker. Som sagt, jag ger mig!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rivera:

Nej jag har aldrig ägt en nexus men är riktigt sugen, 5 känns dock lite onödigt då den inte är bättre en LG g3. Jag kollade på 5x men den är dyr och finns inte på blocket än. Det lutar mer åt G3 eller Note 3... beslutsångest 😢🔫

Skickades från m.sweclockers.com

Alright! Om du väljer mellan G3 och Note3 så hade jag helt klart valt G3, då jag tycker att den har bättre kamera och enklare att hitta vettiga roms till

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pl4yGround:

@Klappis: Uppdateringar har kommit 2 sedan jag köpte telefonen så det kan man inte svåra på i förtid hur det blir med det. Sen kostar Nexus 5x uppemot 1000 kr mer med endast 2GB ram som exempel. Kameran har fått helt OK recensioner på nästan alla ställen. Du så dessutom att CPUn är stenkass, men nu är det helt plötsligt gpun? GPUn ligger efter om man jämför med tex snapdragon men då kostar även telefoner med dessa ganska mycket mer oftast. Du verkar ganska negativ till allt överlag utan att ha mycket koll om man kollar dina tidigare inlägg så jag ger upp redan nu. Jag rekommenderar en helt underbar telefon enligt personlig preferens, men du har uppenbarligen bättre koll på vad jag tycker. Som sagt, jag ger mig!

Jag skrev aldrig att cpu:n är kass tvärtom även om 8 cpu:s är helt onödigt då det knappt finns appar som utnyttjar så många trådar än mindre dubbeltrådat. GPU:n är inte kass men den är undermålig jämfört med andra mobiler i samma prisklass. GPU:n (Adreno 330) som sitte i Nexus 5 är snabbare än GPU:n i P8 och den förstnämnda är två år äldre! Den är helt OK med bra cpu-prestanda, materialval och skärm men det har brister såsom avsaknad av AC-stöd och 5ghz bandet, undermålig GPU och kamera och till en viss del gränssnittet där de tagit bort allt som har med Vanilla Android och Material Design att göra. Är du nöjd med telefonen så är det det viktigaste tycker jag! Vad min personliga åsikt åberopar är inte viktigt i det sammanhanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Alright! Om du väljer mellan G3 och Note3 så hade jag helt klart valt G3, då jag tycker att den har bättre kamera och enklare att hitta vettiga roms till

Jo jag har också lutat lite åt g3 men efter att ha kollat lite om S Pen så blev jag sugen på Note 3. Kameran är inte så viktigt för mig och jag tror inte att det är någon större skillnad i prestanda så jag får klämma lite på dem i butik och sedan förhoppningsvis kunna bestämma

Permalänk
Medlem

@Rivera

Det finns en hel del Samsung Note 4 som ligger på 3000-3900kr på blocket ifall du kan tänka dig köpa begagnat Telefonen är av riktigt bra kvalitet och den har fått väldigt bra kritik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag inte orkat läsa alla tidigare inlägg så ursäkta om jag upprepar info lr liknande.
Om du vill få mkt mobil för pengarna och är lite vågad så kan du testa Xiaomi Redmi Note 2, http://shop.gizchina.com/redmi-note-2/xiaomi-redmi-note-2-pri...
Tänk på att supporten från asiatiska försäljare är lite begränsad.
Tänkte bara kasta in den som ett wild card.

Permalänk
Medlem

@anon114264: Underbart. Sen håller jag med dig delvis om Nexus 5x, nackdelen är just 2GB ram och lite hög prislapp gentemot vad Nexus kanske brukat vara tidigare år. Vilket är synd då det var lite nishen med googles lurar.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luggzon:

Nu har jag inte orkat läsa alla tidigare inlägg så ursäkta om jag upprepar info lr liknande.
Om du vill få mkt mobil för pengarna och är lite vågad så kan du testa Xiaomi Redmi Note 2, http://shop.gizchina.com/redmi-note-2/xiaomi-redmi-note-2-pri...
Tänk på att supporten från asiatiska försäljare är lite begränsad.
Tänkte bara kasta in den som ett wild card.

Jo kanske det men hur är det med deras skin ovanpå android, ser riktigt hemskt ut, föredrar stock men man kan säker flasha något rom på den. Sen är ju hårdvaran bra men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

@Klappis: Underbart. Sen håller jag med dig delvis om Nexus 5x, nackdelen är just 2GB ram och lite hög prislapp gentemot vad Nexus kanske brukat vara tidigare år. Vilket är synd då det var lite nishen med googles lurar.

Jag tror inte det skulle vara någon större skillnad med en extra gig ram och den blir nog snart billigare om man köper på blocket. Det kanske är värt att vänta..?

Permalänk
Avstängd

@Rivera: så surfa och kolla på youtube kan man bara göra med en telefon som kostar 4000 och uppåt?

Permalänk
Medlem

http://m.ebay.com/itm/Motorola-Droid-Turbo-XT1254-GSM-Verizon...

Droid turbo kanske kan vara något?
3900mah
5.2tum
21MP
2500kr

Dock så tar det drygt en månad för att den ska komma fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

@Rivera: så surfa och kolla på youtube kan man bara göra med en telefon som kostar 4000 och uppåt?

Det har jag aldrig sagt... var fick du det ifrån...??? Dock skulle det ju vara mycket roligare att surfa och kolla på Youtube med en telefon som har en 5,5" QHD skärm .... Eller det kanske bara e jag....

Permalänk
Medlem

Huawei Honor 7, bättre batteri än Huawei p8 och högre klockad processor för samma pris som P8. https://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/huawei/huawe...

Permalänk
Medlem

One Plus är väl att rekommendera. Vet inte vad One plus One kostar, men den ska vara grym med, vet ej om den släppts ännu dock.

Permalänk
Medlem

Oneplus One eller Two .. båda helt underbara telefoner.

Annars skulle jag vilja slå ett slag för underdogen Samsung Galaxy A7, finns firmware släppt i Frankrike av Samsung för lyfta den till Lollipop. Bara ladda ner filer installera Odin och köra in.
Tar 15 min totalt.

Fungerar ruggit bra och lätt 1½ dygn batteritid.

Permalänk
Medlem

@Rivera: För nästan 5000kr så är 2GB lite snålt, sen så är det ju aldrig kul med begagnat när man kan köpa nytt, telebobon kanske går ner i pris efter ett tag på marknaden dock.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

@Rivera: För nästan 5000kr så är 2GB lite snålt, sen så är det ju aldrig kul med begagnat när man kan köpa nytt, telebobon kanske går ner i pris efter ett tag på marknaden dock.

I och med att den kör stock android så borde det inte göra jättestor skillnad för mig. När det gäller Samsungs TouchWiz så tar det upp nästan en och en halv gig ram och då är 3 nice. Jag är ingen hardcore gamer heller så 2 duger men 5k e för dyrt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rivera:

Som rubriken lyder, dags att skaffa ny mobil. Budgeten ligger på runt 4000, har kollat en del på OnePlus One, LG G3 och Note 3/4. Vad tror ni om dem och kom gärna med egna förslag. Ska köpa begagnat för att få ner priset så 4000 ny är max.

Tack på förhand

Skrivet av Rivera:

JA!!!! GRYM TELEFON TILL ÄNNU GRYMMARE PRIS!!!! GRYM SKÄRM OCH GRYMT BATTTERI!!!!
......Nej men seriöst, bästa mobilen under 4000 var frågan, inte sämsta luren med lollipop från electroworld... då kan man ju lika gärna skaffa iPhone... det där sista var dock inte sant.....

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Rivera:

Det har jag aldrig sagt... var fick du det ifrån...??? Dock skulle det ju vara mycket roligare att surfa och kolla på Youtube med en telefon som har en 5,5" QHD skärm .... Eller det kanske bara e jag....

Rubriken lyder, ny mobil under 4000 kr, alltså en mobil för 1000 uppfyller samma funktioner som en för 4000, du borde ändra på rubriken till, ny mobil för 4000 och uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rivera:

I och med att den kör stock android så borde det inte göra jättestor skillnad för mig. När det gäller Samsungs TouchWiz så tar det upp nästan en och en halv gig ram och då är 3 nice. Jag är ingen hardcore gamer heller så 2 duger men 5k e för dyrt

Stock är mjukvaran som telefonen levereras med. Sluta blanda ihop det med AOSP.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Har sagt det förut och jag säger det igen Microsoft Lumia 640Xl, bästa "billiga" luren enligt mig, https://www.youtube.com/watch?v=bfH1UU67PRI

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Stock är mjukvaran som telefonen levereras med. Sluta blanda ihop det med AOSP.

Med "Stock Android" syftar jag på den mjukvaran Google ger ut, när mobiltillverkarna sedan modifierar/lägger på ett skin är det inte stock android längre... har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rivera:

Med "Stock Android" syftar jag på den mjukvaran Google ger ut, när mobiltillverkarna sedan modifierar/lägger på ett skin är det inte stock android längre... har jag fel?

Ja, det har du. Stock är mjukvaran som telefonen levereras med, oavsett skin. Ren Android utan skins kallas AOSP/vanilla.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ja, det har du. Stock är mjukvaran som telefonen levereras med, oavsett skin. Ren Android utan skins kallas AOSP/vanilla.

Okay, då vet jag. Dags att sluta lita på MKBHD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Rubriken lyder, ny mobil under 4000 kr, alltså en mobil för 1000 uppfyller samma funktioner som en för 4000, du borde ändra på rubriken till, ny mobil för 4000 och uppåt.

Men den ska ju kosta max 4000 alltså inte "4000 och uppåt"! Jag ville veta vad folk ansåg vara den bästa mobilen man kan köpa gör under 4000...

Permalänk
Medlem

Under 4000kr så är det OP2 eller OPX som gäller.

Permalänk
Medlem

Skulle recomendara OP2 om du ska ha en telefon under 4000kr